Grupul german Bosch, cel mai mare producător mondial de componente auto, intenţionează să elimine peste 2.000 de locuri de muncă la mai multe uzine din Germania, ca răspuns la încetinirea vânzărilor de automobile cu motoare diesel, transmite AFP.

„Din cauza tranziţiei spre mobilitatea electrică, Bosch este în discuţii cu reprezentanţii personalului pentru a elimina 800 de posturi în 2020 la uzinele de la Feuerbach şi Schwieberdingen”, a declarat vineri un purtător de cuvânt al companiei. Există însă posibilitatea ca 500 din aceste locuri de muncă să poată fi păstrate printr-o reducere a programului de muncă, a adăugat purtătorul de cuvânt.

Într-o a doua etapă, care ar urma să aibă loc în 2021, Bosch intenţionează să elimine alte 800 de posturi la acelaşi uzine. Cele 1.600 de posturi se adaugă altor 1.000 de locuri de muncă pe care grupul intenţionează să le elimine în cadrul unei restructurări a diviziei de sisteme de ghidare.

Ameninţate de o interdicţie de circulaţie în mai multe oraşe germane, autovehiculele cu motoare diesel sunt în pierdere de popularitate după scandalul care a izbucnit în 2015 la Volkswagen. La nivel mai general, sectorul auto, unul din pilonii industriei germane, este vulnerabil la conflictele comerciale şi la incertitudinile din jurul Brexitului, care intervin într-un moment în care producătorii de automobile trebuie să investească semnificativ în modelele electrice.

„Trebuie să reacţionăm la scăderea cererii pentru automobilele diesel”, declara luna trecută directorul general de la Bosch, Volkmar Denner, într-un interviu acordat AFP.

Bosch are aproape 410.000 de angajaţi la nivel mondial, dintre care 140.000 numai în Germania.

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de 25 de ani. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnică liniară, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele diviziilor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Bosch a încheiat anul fiscal 2018 cu vânzări consolidate în valoare de 2,1 miliarde de lei în România, în creştere cu aproape 9% în comparaţie cu anul precedent. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companiile afiliate, au ajuns la 5,6 miliarde de lei, o creştere de 29% faţă de anul anterior. Numărul angajaţilor Bosch din România a ajuns la aproximativ 7.800, la 31 decembrie 2018.