Reprezentanții Poștei Române au început deja să distribuie declarațiile pe propria răspundere necesare pentru ca românii să poată primi cardul de energie pentru plata facturii la electricitate. Declaraţiile urmează să ajungă la circa 500.000 de persoane, pentru a fi completate.

Pentru a intra în posesia ajutorului la încălzire, românii trebuie să facă dovada că sunt eligibili.

După colectarea declarațiilor, oficialii vor recalcula media veniturilor și vor actualiza listele

Ulterior, după ce vor completa declaraţiile pe proprie răspundere, aceştia nu trebuie să meargă undeva cu ele pentru a le depune, ci trebuie să aştepte din nou poştaşul. După colectarea declarațiilor, oficialii vor recalcula media veniturilor și vor actualiza listele.

Astfel, pentru a intra în posesia banilor de pe cardul de energie, românii trebuie să completeze mai întâi declaraţia.

Beneficiarii programului trebuie să completeze în declarația pe propria răspundere adresa exactă la care locuieşte, persoanele cu care stă în aceeaşi casă şi CNP-ul acestora.

Poștașii noștri vor avea un rol cheie în a distribui cardurile de energie și a asigura procedura de plată a facturilor. Până atunci, însă, mai sunt pași de parcurs (…).

De câteva zile, poștașii distribuie declarațiile pe propria răspundere. În ce situații este nevoie de acestea, dar și cum anume puteți solicita o anchetă socială la primărie, vedeți dând click pe fotografiile de mai jos”, este mesajul transmis, vineri, 20 ianuarie, de către Poşta Română.

Ajutorul se va acorda în două tranșe, a câte 700 de lei fiecare

Ajutorul constă într-un card emis pe suport de hârtie, cu care se pot plăti facturi de energie (total sau parțial). Ajutorul se va acorda în două tranșe, a câte 700 de lei fiecare.

Servicii/produse care se pot plăti: electricitate, gaz, energie termică în sistem centralizat de termoficare, butelie, lemn de foc, păcură, peleți și alte materiale de încălzire, a precizat Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE).

Declarația este un document ce trebuie completat de potențialul beneficiar în situația în care nu se poate stabili câți oameni locuiesc în același punct de consum. Sunt situații în care beneficiarii nu au nomenclatorul stradal trecut în cartea de identitate (figurează mai mulți la aceeași adresă).

În această situație, beneficiarii trebuie să completeze o declarație pe propria răspundere prin care declară numărul de locuitori la punctul de consum. Poșta distribuie declarațiile pentru toate aceste situații identificate la momentul întocmirii listelor cu beneficiari și le preia în maxim trei zile. Ulterior, instituția va calcula media veniturilor și va actualiza listele.