Un român de 21 de ani a rămas fără mașină în Germania, pe autostrada federală 47. Incidentul a avut loc pe 24 aprilie, când echipa de patrulare din Hesse a observat camioneta cu platformă.

Un român a rămas fără mașină în Germania

Șoferul respectiv a prezentat toate documentele, inclusiv ITP-ul făcut cu două zile în urmă în România. Chiar și așa, agenții au constatat că platforma avea o greutate peste limita legală şi peste 40 de abateri tehnice grave.

În acest context, ITP-ul făcut în România a fost revocat. La rândul ei, camioneta a fost declarată ca fiind „nesigură rutier”. Oamenii legii i-au interzis românului să-și mai continue călătoria, iar autoritățile au confiscat platforma.

Șoferul a fost amendat pentru neregulile constatate

Problemele nu s-au încheiat aici pentru șofer, deoarece el a fost amendat pentru neregulile constatate, conform Presseportal.

Poliția germană menționează că autovehiculul trecuse recent de inspecția tehnică generală în România, cu doar două zile înainte de controlul din Odenwald

masini soferi trafic
SURSA FOTO: Inquam Photos, George Călin

În cazul în care mașina ta are această problemă, nu vei trece ITP până nu o remediezi

Amintim că Inspecția Tehnică Periodică (ITP) este destul de stringentă în ceea ce privește emisiile de noxe ale vehiculelor, dar proprietarii trebuie să fie atenți și la alte aspecte. În caz contrar riscă să se trezească cu certificatul de înmatriculare suspendat, chiar dacă ITP-ul este valabil.

În cazul ITP-ului, dacă un autovehicul este identificat cu emisii peste limita legală, acesta este considerat cu defecțiuni majore. Conform reprezentanților Registrului Auto Român (RAR), emisiile de noxe peste limita legală sunt considerate o defecțiune majoră, iar pentru a putea circula, proprietarii trebuie să remedieze problema înainte de a se prezenta din nou la inspecție.

ITP-ul este esențial pentru siguranța rutieră, iar vehiculele trebuie să treacă cu bine de acest control pentru a putea circula pe drumurile publice. Deși ITP-ul poate avea o valabilitate între 1 și 3 ani, în funcție de anul de fabricație al vehiculului, emisiile excesive pot fi un motiv serios de îngrijorare.

Asta pentru că dacă mașina scoate prea mult fum în trafic poți rămâne fără certificatul de înmatriculare, chiar dacă inspecția tehnică periodică este încă valabilă.