Un raport Bloomberg menționează că în tot anul 2015 și în prima jumătate a lui 2016 numărul și valoarea achizițiilor și fuziunilor din industria de componente auto au urcat la cote nemaiîntâlnite până acum. Astfel, valoarea totală a tranzacțiilor din cei doi ani menționați este de circa 74,4 miliarde de dolari, cu o medie anuală care o depășește cu mult pe cea de 17,7 miliarde din ultimii zece ani. Mai mult chiar, dacă anul trecut 18 fuziuni și achiziții au avut o valoare mai mare de 500 de milioane de dolari, în primele șase luni din 2016, au avut loc deja 11 astfel de tranzacții.

Conform analiștilor auto, această fervoare din industrie este efectul clar al necesității de consolidare și de menținere a pasului în cercetarea, dezvoltarea și producția de echipamente necesare mașinilor autonome. Aceeași analiști citați de Bloomberg consideră că în viitorul foarte apropiat miza fuxiunilor și achizițiilor se va muta către sistemele de infotainment. Asta pentru că grupuri majore la nivel mondial, precum  ZF Friedrichshafen, Continental sau Robert Bosch dețin puține competențe în acest domeniu important pentru industrie. Iar acești giganți ar putea ținti companii precum Harman International Industries, Visteon sau chiar Delphi Automotive.

Consultanții își sfătuiesc clienții să cumpere acum. „Dacă nu cumpără acum nu vor avea o a doua șansă de a își crește capacitățile în zona componentelor pentru mașinile autonome și conectivității. Asta pentru că ceilalți cu siguranță vor cumpăra”, declară Dietmar Ostermann, director în cadrul PWC.

Un exemplu clar al beneficiilor înglobării unor companii mai mici producătoare de componente este cel al preluării diviziei de software a Elektrobit Oyj’s de către Continental. Marele grup german a anunțat în această lună că a preluat comenzi care includ tehnologia Elektrobit în valoare de 1,2 miliarde de euro, ceea ce reprezintă o creștere cu 50% a acestei noi subdivizii.