Cu şase noi supermarketuri deschise în iunie (Mega Image (3) şi Shop&Go (3)), retailerul belgian devine cea mai extinsă rețea de comerț modern din România”. În sortimentaţia noului magazin (560 mp), clienţii vor găsi o gamă variată de produse sub mărcile proprii ( de la „365”, „Delhaize”, produse ecologice „Bio” şi până la produsele cu specific românesc „Gusturi Româneşti”). Vânzările Mega Image au depășit, anul trecut,  pragul de un miliard de lei (echivalentul a cca. 225 mil. euro).
Topul marilor rețele de retail din țară este completat de Lidl (141), Penny Market (130) şi Profi (122).

Retailerii internaționali au deschis peste 70 de magazine, de la începutul acestui an.
Investițiile făcute acum “pregătesc companiile pentru capitalizarea susținută și capturarea potențialului pieței din perioadele următoare de avânt economic“, cred consultanții din echipa de tranzacții a PwC România.

La nivel local, spun ei, miza este câștigarea consumatorilor de proximitate. La nivel național și la nivelul regiunii Europa Centrală și de Est, miza se va pune pe securizarea (printr-o consolidare extinsă regional) unui număr din ce în ce mai mare de clienți, ceea ce va aduce competitivitate în prețuri mai ales la aşa-numitele “private label”.
Si chiar dacă nimeni nu se mai aşteaptă să vadă prea curând ratele consistente de creştere din perioada 2003–2008, perspectivele rămân încurajatoare: până în 2020, retailul ar urma să crească până la 26 de miliarde de euro, adică un plus de aproape două treimi faţă de 16 miliarde de euro nivelul actual, arată un studiu al Oxford Economics, citat într-un raport al firmei de consultanţă Contrast Management-Consulting.
Dragos Popa de la Roland Berger Strategy Consultants România crede că retailului de proximitate sau ”convenience store”, alături de supermarketuri și discounteri, sunt formatele de magazin vor avea cel mai mare ritm de creștere, atât în mediul urban mediu şi mic, cât mai ales în sate, unde retailul modern lipsește cu desăvârșire, iar o piaţă cu aproximativ zece milioane de potenţiali clienţi nu poate fi ignorată la infinit de marii retaileri.