Domo Retail, companie administrată de grupul TechnomarketDomo, a înregistrat în primele nouă luni o cifră de afaceri de 112 milioane de euro, în scădere cu 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, a declarat, pentru capital.ro, Lorand Szarvadi, directorul executiv al retailerului de produse  electronice, electrocasnice şi IT&C.

Faţă de prima parte a anului, compania, care operează magazinele Domo şi Technomarket pe piaţa românească, şi-a diminuat rata scăderii vânzărilor, având în vedere că retailerul a raportat în primele şase luni o reducere cu 21% a cifrei de afaceri, la 74 de milioane de euro.

Scăderea raportată de Domo a fost mai mică decât contractarea pieţei de profil, estimată la cel puţin 40%, motiv pentru care cota de piaţă a TechnomarketDomo în România a crescut la 26% în primele nouă luni faţă de 19% în aceeaşi perioadă a anului trecut.

„Faţă de concurenţă, noi am mai deschis magazine în acest an. Scăderea vânzărilor like-for-like (la aceeaşi suprafaţă de vânzare – n.r.)  este cam  25% la noi, care tot e bine la o piaţă care scade cu 40-45%.
În schimb, Altex, principalul competitor al TechnomarketDomo în comerţul cu electronice, electrocasnice şi IT&C, a raportat o scădere de 50% a vânzărilor la nouă luni, la 124 milioane de euro.

Pierderi de 3 milioane de euro

Domo a avut pierderi în primele nouă luni, care nu au venit din partea operaţională a afacerii, ci din costurile financiare mai mari pentru obţinerea capitalului de lucru şi a deprecierii leului în raport cu euro.

„În primele nouă luni am avut pierderi de 3 milioane de euro, dar am speranţa că le vom recupera în perioada sărbătorilor, astfel încât să ajungem pe break-even (nici profit, nici pierdere – n.r.) până la sfârşitul anului”, a mai spus Szarvadi.

Szarvadi estimează pentru acest an scăderea vânzărilor TechnomarketDomo România cu circa 15%, la 170 – 180 milioane de euro, faţă de cifra de afaceri de 208 milioane de euro înregistată în 2008.

„Dacă sezonul de sărbători este unul prost, atunci vom face 170 de milioane de euro, iar dacă sezonul va unul bun, vom avea o cifră de afaceri de 180 de milioane de euro în acest an”, a spus Szarvadi.

Două magazine în două zile

TechnomarketDomo va deschide două magazine Domo în această săptămână. Prima unitate comercială, inaugurată miercuri, reprezintă de fapt reamenajarea unui magazin Technomarket de la Oradea şi reducerea spaţiului de vânzare la 900 de metri pătraţi.

Celălalt magazin, cu o suprafaţă tot de 900 de metri pătraţi, va fi deschis joi, în Bucureşti, în mall-ul AFI Palace Cotroceni, dezvolat de compania cu capital israelian AFI Europe. Amenajarea unui magazin Domo costă 200 de euro pe metru pătrat, astfel că investiţia în cele dou unităţi comerciale a fost de aproximativ 400.000 de euro.

Cu cele două inaugurări, compania va deţine o reţea de 126 de unităţi comerciale Domo şi 6 magazine Technomarket.

Grupul TechnomarketDomo este deţinut de fondul de investiţii Equest Investment Balkans Limited. Fondul a cumpărat în septembrie 2007 o participaţie de 75% din Domo Retail de la Lorand Szarvadi şi ceilalţi fondatori ai companiei pentru care a plătit 75 de milioane de euro în două tranşe. Pe de altă parte, Szarvadi mai deţine 13 % din companie.