"Antibiotice SA a continuat şi în anul 2015 politica de consolidare în piaţa farmaceutică din România. Astfel, deşi piaţa totală a înregistrat pentru prima dată în ultimii ani o scădere, atât la nivel valoric (-0,87%), cât şi cantitativ (-4,74%), Antibiotice SA a reuşit să obţină cea mai importantă creştere în top 15 companii: +11,62% valoric (locul 13 pe piaţa totală cu o cotă de piaţă de 2,45%, în creştere cu 16,7% comparativ cu anul 2014); +2,1% cantitativ (locul 4 în urcare o poziţie comparativ cu 2014, Antibiotice SA furnizând 5,56% din volumele pieţei totale)", se menţionează în comunicat.

Potrivit sursei citate, piaţa medicamentelor generice s-a redus în medie cu 20% la 1 iulie 2015, taxa claw back în cazul companiei reprezentând 11,1% din veniturile din produse obţinute pe piaţa internă.

„În condiţiile în care preţurile medicamentelor generice s-au redus în medie cu 20% de la inceputul lunii iulie 2015, iar taxa clawback la Antibiotice a reprezentat 11,1% din veniturile de produse obţinute pe piaţa internă, societatea şi-a îndeplinit indicatorii bugetaţi. Astfel, am reuşit să creştem veniturile din vânzări (ieşiri din ATB) cu un procent comparativ cu cifrele bugetate şi să aplicăm o politică prudenţială în ceea ce priveşte ajustările la nivelul clienţilor pieţei de retail, de aproximativ 5000 de farmacii. Neefectuarea acestor ajustări ar fi dus profitul brut la nivelul de 42 milioane lei”, a declarat Ioan Nani, director general Antibiotice.

Cu o cotă de piaţă de 18,8% (în creştere cu 10,6% comparativ cu 2014), Antibiotice este lider pe piaţa genericelor şi OTC-urilor vândute în spitalele din România.

Vânzările cantitative ale companiei Antibiotice pe segmentul de retail au crescut, peste nivelul pieţei cu 3,43% (comparativ cu scăderea înregistrată de piaţă -0,98%).

Avans de 7% pe pieţele externe

Antibiotice a încheiat anul 2015 cu o cifră de afaceri la export de 20,5 milioane euro, în creştere cu 7% faţă de anul 2014. Totodată, profitul din vânzările la export a crescut cu 45% comparativ cu anul anterior. Creşterea a fost determinată în principal de evoluţia pozitivă a vânzărilor de Nistatină substanţă activă, produs pentru care Antibiotice îşi menţine de 3 ani poziţia de lider mondial, se mai precizează în comunicat

Pentru produsele finite, principala piaţă de desfacere în anul 2015 a fost America de Nord, în principal prin exporturile de produse injectabile pe piaţa S.U.A., Antibiotice având înregistrate 6 produse în aceasta piaţă. De asemenea, produsele finite marca Antibiotice au fost exportate şi pe pieţele din Europa, Orientul Mijlociu şi Rusia – ţările foste C.S.I.

Principalele produse finite exportate de către Antibiotice au fost din clasa antiinfecţioase, pentru care compania este recunoscută atât pe plan naţional cât şi la nivel mondial. De asemenea, s-au înregistrat creşteri în vânzările de medicamente din clasele cardiovascular, preparate dermatologice şi tract digestiv.

Strategia de creştere pe pieţele internaţionale vizează promovarea produselor atât pe segmentul de piaţă de retail (vânzări în  farmacii) cât şi vânzări pe segmentul hospital.