În fiecare an, 15 ianuarie dă startul pentru reduceri în toate magazinele, cele mai multe afișând prețuri cu 40 – 50% mai mici, într-o primă fază, pentru ca, până la finele lunii, prețurile să fie tăiate cu 70 – 80%.

Acest lucru înseamnă că magazinele ar putea să crească volumul vânzărilor chiar și cu 50 – 70% comparativ cu o perioadă obișnuită din an. În general, aceste reduceri sunt stabilite în perioada 15 ianuarie -15 aprilie, condiţia fiind ca retailerii să notifice primăria cu privire la perioada de soldare şi la produsele de sezon la care vor aplica reducerile.

Modelul reducerilor ”masive” la îmbrăcăminte este aplicat de mai mulți ani și la noi, odată cu venirea în piață a marilor nume precum Zara, H&M, Reserved, Bershka, Stradivarius sau New Look, și funcționează foarte bine iarna, de la jumătatea lui ianuarie, și vara.

 
 
Așa că, cei care nu și-au înnoit încă garderoba, o pot face în perioada următoare, campaniile de reduceri fiind aplicate fără excepție în majoritatea magazinelor, prezente sau nu în mall-uri.