Lansată în luna noiembrie, Unsmoke România este prima campanie împotriva efectelor fumatului demarată în țara noastră de o companie din industria tutunului și face parte din inițiativa Unsmoke Your World desfășurată de Philip Morris în mai multe țări.

Mesajul campaniei este unul cât se poate de simplu:

Dacă nu fumezi, nu te apuca.
Dacă fumezi, lasă-te.
Dacă nu te lași, fă o schimbare.

 

Acesta este un demers ce se adresează în egală măsură fumătorilor și nefumătorilor cu scopul de a începe o conversație despre opțiunile pe care fumătorii le au pentru a elimina fumul din viețile lor.

ROMEXPO, cel mai mare spațiu expozițional din România cu o suprafață de peste 100.000 metri pătrați și aproximativ un milion de vizitatori anual, a răspuns propunerii Philip Morris România de a deschide o conversație onestă despre efectele fumatului.

O lume fără fum

„De la ce a pornit această campanie, de la realitatea existenței a peste 1 miliard de fumători la nivel global și a faptului că estimările organizației mondiale a sănătății ne spun că și în 2025 vor continua să existe peste 1 miliard de fumători, ceea ce înseamnă că în ciuda eforturilor semnificative ale guvernelor de a reduce rata fumatului, numărul fumătorilor continuă să scadă nesemnificativ.

La nivel global, Philip Morris și-a asumat o misiune nouă, aceea de a construi o lume fără fum iar Unsmoke este unul dintre instrumentele prin care vrem să aducem această viziune la realitate. Ați văzut deja mesajele campaniei.

Dacă sunt nefumători printre dumneavoastră cel mai bun lucru pe care îl puteți face este să nu vă apucați niciodată de fumat, iar dacă fumați cel mai bun lucru este să vă lăsați. Dacă, însă, nu vă lăsați, este important să știți că există alternative.

Despre asta este campania Unsmoke și ne bucurăm foarte tare că ROMEXPO este primul spațiu din România care primește această campanie și mesajele ei. Ne-am adunat astăzi aici pentru a anunța primul an al acestui parteneriat, care sperăm să fie unul de lungă durată între Philip Morris și ROMEXPO.

Sub egida Unsmoke ROMEXPO, vom organiza activități de informare și de educare a publicului, iar împreună cu partenerii noștri vom descuraja fumatul în perimetrul ROMEXPO pentru a le oferi vizitatorilor un aer fără fum“, a spus Dragoș Bucurenci, director de comunicare Philip Morris.

Peste 6,5 miliarde de dolari investiți în cercetarea și dezvoltarea produselor fără fum

„Sunt mândru că ROMEXPO a acceptat propunerea noastră. Este important pentru o companie ca Philip Morris care a investit peste 6,5 miliarde de dolari în cercetarea și dezvoltarea de produse fără fum care sunt alternative mai bune pentru fumătorii din întreaga lume, să aibă alături parteneri puternici care înțeleg misiunea noastră.

Accesul la informație este esențial pentru a ajuta fumătorii să facă cea mai bună alegere pentru ei, iar parteneriatul cu ROMEXPO reprezintă un demers firesc pentru informarea și educarea sutelor de mii de vizitatori anuali ai spațiului”, a declarat Branislav Bibic, Managing Director al Philip Morris România.

ROMEXPO, partener de cursă lungă

„Rolul nostru, al CCIR, este acela de a crea un climat de încredere între companii, iar rolul ROMEXPO este acela de a fi platforma de întâlnire între companii, pe de o parte, și între companii și consumatori, pe de altă parte.

Suntem încântați să putem prezenta ROMEXPO drept un partener de cursă lungă și că dincolo de a fi un spațiu expozițional, ROMEXPO, este dovada că, în România, lucrurile pot fi bine făcute. Instituția pe care o reprezint a încurajat întotdeauna investițiile în cercetare și dezvoltare care vin dinspre mediul privat, acestea ajutând dezvoltarea societății și a mediului de afaceri.

Parteneriatele public-privat sunt semne ale normalității unei societăți, iar parteneriatul cu Philip Morris merge dincolo de o asociere de imagine, fiind un demers de a încuraja societatea să facă alegeri mai bune.

Romexpo și Camera de Comerț a României vor fi întotdeauna alături de agenții economici viabili, care au adus plus valoare societății, care își plătesc la timp taxele și impozitele și nu în ultimul rând, ceea ce vreau să subliniez, agenții economici care cheltuie sume considerabile în cercetare și inovare.

Știm bine poziția care o avem noi în Uniunea Europeană la acest capitol, de inovare-cercetare, și de aceea nu putem decât să salutăm o companie, care numai din câte am înțeles pentru upgrading-ul acestei fabrici din București au cheltuit 480 de milioane de Euro și nu mai vorbim de peste 2 miliarde de dolari investite în România de la mijlocul anilor 90.

Deci, nu avem voie să nu fim alături de acest gen de agent economic, repet, care a adus o plus valoare societății românești, care a asigurat locuri de muncă, care a plătit absolut totul la zi”, a spus Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României.

Parteneriatul cu Romexpo

“Sunt foarte multe de spus. ROMEXPO este deja un lider regional. Noi ne cunoaștem foarte bine concurența din țările vecine și o pot spune cu fermitate că am devenit un lider regional în ceea ce înseamnă evenimente, nu numai de genul târgurilor și expozițiilor.

Avem peste 230 de evenimente pe an. Ușor, ușor, putem să spunem că ajungem la 1 milion de vizitatori pe an, 6208 de firme expozante și suntem din acest punct de vedere un lider. Vrem prin această campanie să conștientizăm alternativele care sunt la fumat și de aceea am ales să fim parteneri cu Philip Morris“, a mai spus Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României.

Întrebat de un jurnalist de la CAPITAL dacă campania de informare va rămâne doar la nivel de Capitală sau se va extinde și în alte orașe, Branislav Bibic, Managing Director al Philip Morris România a răspuns: 

„În momentul de față este deja o campanie națională având în vedere canalele de informare pe care le folosim, dar va fi un proiect în dezvoltare. Un exemplu îl reprezintă Festivalul de Film din Transilvania, dar plănuim să ne extindem mult mai mult“.

Dragoș Bucurenci a adăugat: Campania este deja prezentă în câteva orașe din țară, în panouri de informare, dar într-adevăr, nu la un nivel atât de mare pentru că am vrut să o testăm în București, să vedem care e răspunsul. Ni s-a părut că e un răspuns foarte bun din partea populației și de aceea vom continua cu ea și anul viitor.“

Întrebat dacă primul an este unul de test, Dragoș Bucurenci a răspuns: Aceste prime două luni au fost de test și anul, să spunem, mare al campaniei este anul care urmează, când o să vedeți un al doilea val de comunicare și informare și noi parteneriate.“

Un concept unic în România

Parteneriatul dintre Philip Morris și ROMEXPO este un concept unic în România, un demers care preia din valorile ambelor companii de a oferi clienților și vizitatorilor acces la experiențe și produse inovatoare, la cele mai înalte standarde de calitate.

Obiectivul acestui parteneriat este de a crea un spatiu fără fum și un dialog onest despre reducerea riscurilor asociate fumatului. Astfel, este evidențiat rolul informării participanților la expozițiile și târgurilor ROMEXPO despre riscurile asociate fumatului și în acelasi timp despre alternativele mai puțin nocive la fumat și despre beneficiile și rezultatele științifice care fundamentează aceste produse.

Astfel, vizitatorii află încă de la intrare că acest spațiu este parte din campania Usmoke Romania, iar în diverse zone găsesc detalii despre alternativele la fumat și materiale informative.

Philip Morris International: construirea unui viitor fără fum

Philip Morris International (PMI) transformă industria tutunului pentru a crea un viitor fără fum și, în cele din urmă, pentru a înlocui țigaretele convenționale cu produse fără fum în beneficiul adulților care altfel ar continua să fumeze, al societății, companiei și acționarilor săi.

PMI este lider internațional în industria tutunului și se ocupă cu fabricarea și comercializarea țigaretelor, a produselor fără fum și a dispozitivelor și accesoriilor electronice aferente acestora, precum și a altor produse care conțin nicotină pe piețele din afara SUA.

PMI construiește o nouă categorie de produse fără fum, care, deși nu sunt lipsite de riscuri, sunt o alegere mult mai bună decât continuarea fumatului tradițional. Prin eforturi multidisciplinare în dezvoltarea de produs, tehnologie de ultimă generație și oameni de știință de top, PMI își dorește să se asigure că produsele sale fără fum răspund preferințele consumatorilor adulți, precum și cerințelor riguroase de reglementare. Pentru mai multe informații, accesați site-urile PMI și PMIScience.

Romexpo, liderul industriei românești de târguri și expoziții

Camera de Comerț și Industrie a României este acționarul majoritar al Centrului Expozițional Romexpo, contribuind, în mod constant, la dezvoltarea și modernizarea acestuia. Centrul Expozițional Romexpo se întinde pe o suprafață totală de 100.000 metri pătrați, iar, în afară de spațiile special dedicate târgurilor și expozițiilor, pune la dispoziția companiilor un număr de 6 săli, ideal poziționate și utilate pentru orice fel de eveniment de business.

Clienții Romexpo primesc servicii de înaltă calitate, aliniate la cerințele pieței conturate de marii organizatori de evenimente din România și Europa de sud-est, fiind cel mai cunoscut și căutat loc de întâlnire dintre companii și publicul lor.

În fiecare an, prin implicare și profesionalism, Centrul Expozițional Romexpo reușește să fie un punct de deschidere a pieței românești către exterior și să ofere un schimb de experiență benefic pentru economia românească.