Dacă luăm în calcul valoarea medie a unui sejur, în destinațiile preferate ale românilor, viitorii turiști își alocă bani doar pentru un sejur în România, Grecia sau Bulgaria, respectiv Turcia la capete de sezon și cel mai probabil, fără bani de buzunar.
Doar aproape 20% plănuiesc să aloce între 500 și 1.000 de euro, și aproape 10% plănuiesc un buget mai mare de 1.000 de euro. Rezultatele sondajului arată că bugetul alocat în 2010 concediilor a fost cu 34,6% mai mic decât în anul precedent.
De asemenea, datele arată că anul trecut,  47 % dintre respondenți și-au petrecut vacanţa în ţară, 17,1% în străinătate, iar mai mult de 23% dintre cei chestionați au declarat că nu au avut vacanță. O mare parte a respondenţilor (38,8%)  preferă să își facă vacanța pe cont propriu, fară a apela la serviciile unei agenții de turism. Nivelul de fidelizare faţă de o anumită agenţie este şi el unul redus, 80,15% dintre respondenţi declarând că schimbă agenţia în funcţie de oferte.
Cele mai importante criterii în alegerea unei oferte turistice sunt serviciile incluse (pentru 42.94% dintre respondenți) şi preţul (42.40%). 

Te-ar putea interesa și: