Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Familia Greidinger dă drumul la bani în România

Autor: | | 0 Comentarii | 4600 Vizualizari

Apetitul românilor pentru experienţa cinematografică a explodat odată cu extinderea lanţurilor de multiplexuri în malluri. Numărul de bilete vândute a crescut de la două, la zece milioane pe an, în ultimii şapte ani, însă România se află la coada clasamentului european, cu doar o jumătate de vizită per capita la cinema.

Operatorul reţelei de cinematografe Cinema City, al doilea ca mărime din Europa – cu o cotă de circa 60% din piaţa locală, pariază pe faptul că România va ajunge, în cel mult cinci ani, la 20 de milioane de bilete vândute anual, volum care ar duce cota ţării la nivelul actual al Poloniei. Spre comparaţie, ungurii înregistrează 1,2-1,3 vizite per capita la cinema, nemţii două vizite, iar francezii şi englezii câte trei vizite pe an. Potenţialul de dublare a pieţei a determinat proprietarii Cinema City să accelereze programul de extindere a reţelei locale. Pe lângă cele 18 cinematografe cu 168 de ecrane, care au însemnat o investiţie de circa 100 mil. euro, operatorul vrea să mai deschidă, până la sfârşitul anului, încă cinci unităţi cu 46 de ecrane, a căror construcţie şi echipare va mai necesita 20 mil. euro. Noile cinematografe vor plasa România pe locul trei în cadrul grupului, după Polonia şi Marea Britanie. 

„În 2007 (când Cinema City a deschis primul cinematograf din ţară – n.red.), erau oameni care mă întrebau: nu ţi-e frică să mergi în România sau crezi că este o decizie bună? Le-am spus că am luat decizia potrivită, pentru că România va deveni o piaţă foarte importantă pentru noi şi am avut dreptate“, a declarat Moshe Greidinger, CEO Cineworld, grup din care face parte Cinema City. În acest an, operatorul intenţionează să inaugureze al doilea Cinema City din Timişoara, în mallul Shopping City Timişoara, al doilea cinema din Constanţa, în City Park, primul din Deva, în Deva Shopping City şi primul din Drobeta-Turnu Severin, în Severin Mall, toate dezvoltate de sud-africanii de la NEPI, şi primul din Suceava, în Iulius Mall. Planul de dezvoltare al reţelei va continua cu încă 14 cinematografe cu 144 de ecrane, ce ar trebui deschise în 2016 şi 2017. Investiţia într-un Cinema City variază între 2-3 mil. euro pentru un cinema mic şi 7-8 mil. euro pentru unul mare. Astfel, programul de investiţii al operatorului pentru următorii trei ani va fi de cel puţin 100 mil. euro, sumă care include şi costul de construcţie suportat de proprietarii centrelor comerciale.

Bilete mai scumpe

Anul trecut, grupul a înregistrat în România cel mai mare ritm de creştere a vânzărilor din cele opt ţări în care operează, adică aproape 15%. Cele 5,9 milioane de bilete vândute au plasat România pe locul patru în reţeaua Cineworld, după Marea Britanie, Polonia şi Ungaria. Totuşi, România ocupă doar poziţia a cincea în cadrul grupului după încasările de anul trecut, în urma Marii Britanii, Poloniei, Israelului şi Ungariei, cu o cifră de afaceri de 32,6 mil. euro. Asta pentru că în România se practică cele mai mici preţuri din reţea, valoarea medie a unui bilet fiind de circa 4 euro.

Preţurile pe piaţa locală au mai crescut anul trecut cu 1,1%, dar Moshe Greidinger spune că nu preconizează scumpiri adiţionale în lunile următoare. Tocmai nivelul redus al preţurilor, comparativ cu cele practicate în vestul Europei, a motivat grupul Cineworld să indice România şi Polonia drept ţări care oferă, în prezent, cele mai bune oportunităţi de afaceri.

„Asta înseamnă că, în cinci ani, preţul biletelor în România sau Ungaria va fi la fel ca în Germania? Cu siguranţă nu, dar probabil se va reduce din decalaj, pentru că nivelul de trai creşte şi când situaţia generală a clienţilor se îmbunătăţeşte, nu văd motive pentru care ar exista o diferenţă atât de mare între vest şi Europa Centrală. Pe de altă parte, dacă preţul devine prea mare, lumea nu mai vine la cinema“, spune Moshe Greidinger.

Investiţii imobiliare

În primăvara anului trecut, Cinema City a fuzionat cu Cineworld, singurul operator de cinematografe din Marea Britanie listat la Bursa de la Londra. În urma tranzacţiei, acţionarii Cinema City, din care familia israeliană Greidinger deţinea 54%, au încasat circa 380 mil. euro. În plus, Cineworld le-a oferit acestora un sfert din noua companie, devenind astfel cel mai mare acţionar al grupului. Noua structură deţine 205 cinematografe în opt ţări, care rulează câte 10.000 de filme pe zi.

Investiţiile grupului se extind şi în sectorul imobiliar, iar Moshe Greidinger spune că România este atractivă pentru afaceri imobiliare şi că va analiza şi profita de eventualele oportunităţi de pe acest segment de piaţă. „Totuşi, afacerea noastră de bază va rămâne lanţul de cinematografe, iar cele mai mari investiţii pe care le-am făcut în ultimii trei ani în acest sector au fost în România. Vedem un potenţial uriaş pe piaţa românească, credem că încă este suficient loc pentru a construi şi mai multe cinematografe. Avem deja trei în Bucureşti, dar nu cred că sunt suficiente. Mai avem mult de investit aici, fie că va fi şi în alte sectoare economice“, subliniază CEO-ul Cineworld.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Fii informat cu Capital!