Lansat în iunie 2011, de către Jason Langheier, doctor și masterand în Sănătate Publică, proiectul Zipongo vizează strict ceea ce înseamnă produse alimentare sănătoase cu scopul de a le face mai accesibile din punct de vedere al preţului şi, împreună cu celelalte instrumente, urmărește să contribuie la sănătatea şi forma fizică și psihică a utilizatorilor.

Zipongo a creat o platformă prin care va furniza utilizatorilor oferte, rețete și diete sănătoase personalizate, în funcție de nevoile de sănătate ale acestora, pe stilurile de viață și preferințele lor. Prin intermediul unei opțiuni integrate, respectând legislația și elementele de siguranță solicitate de HIPAA, utilizatorii vor putea accesa dosarele lor medicale și informații legate de sănătatea lor, fapt care va permite startup-ului să personalizeze un stil de viață sănătos pentru aceștia și să le dea oferte relevante.

Pentru a atinge aceste obiective și pentru a se lansa la nivel național în Statele Unite, compania a anunțat încheierea rundei de finanțări de tip Seed, în valoare de peste 1 milion de dolari.

În runda de finanțare de tip Seed au contribuit business angeli și veterani din domeniul tehnologic, din cel al sănătății și din industria de produse alimentare, printre care se numără Caterina Fake, co-fondator Flickr și Hunch, Larry Berger, co-fondator al companiei Wireless Generation, Peter Dolan, fost CEO al gigantului farmaceutic Bristol Myers Squibb şi actual membru al Fundaţiei „Partnership for a Healthy America”, Dr. Neal Baer, producător al serialului ER (Spitalul de Urgenţă), și Kai Huang, co-fondator al Guitar Hero și Blue Goji.

De asemenea, pentru a consilia Zipongo, Langheier a recrutat, împreună cu echipa sa, și alți veterani ai industriei, precum directorul alimentar al retailer-ului american Andronico’s, fostul președinte al lanțului de retail Trader Joe’s, co-fondatorul Revolution Foods, companie specializată în oferirea de mâncare sănătoasa în școli, și directorul de cercetare de la „Centrul pentru o viață sănătoasă Duke”.

Compania românească Zitec se ocupă de dezvoltarea tehnologică a Zipongo și a finanțat alături de ceilalți investitori proiectul.

“La ora actuală, investiția noastră în cadrul Zipongo a ajuns la 170.000 de dolari. În acest an vom continua să dezvoltăm acest proiect. În urma rundei de finanțare avem obiective clare, dar și resursele să le atingem. Faptul că Zipongo, unul dintre cele trei startup-uri americane susținute de noi, a reușit să încheie o rundă de finanțare de această amploare este o confirmare a strategiei noastre de investiții”, a declarat Alexandru Lăpușan, CEO Zitec.

În plus, în viitor, printr-un portal securizat, utilizatorii Zipongo se vor putea conecta pentru a avea acces la dosarele lor medicale, având astfel posibilitatea să primească de la doctorii lor diete personalizate și oferte relevante de produse alimentare, a adăugat Lăpușan.

Practic, compania plănuiește să creeze un sistem special, validat de către cadrele medicale, care va putea permite pacienților să obțină prescripții direct prin acest program, și să construiască o rețea de parteneri digitală, prin care utilizatorii, pe baza unor carduri de fidelitate, vor primi listele de alimente prin e-mail, reţele sociale, sau prin intermediul aplicației mobile Zipongo.

Zipongo nu este singurul start-up american în care compania românească deţine o participaţie. Până în prezent, Zitec s-a implicat şi în compania americana Media Ventures LLC, ce deține VideoPublishing.com și Online.tv și HuddleHero.com, care dorește să devină platforma de referință dedicată amatorilor de sporturi de echipă.