Compania CFR SA gestionează patru şantiere de cale ferată, lucrări în valoare de peste 1,6 miliarde euro, între Arad şi Sighişoara. După apariţia hotărârii de guvern privind declanşarea procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional „Reabilitarea liniei c.f. Frontieră – Curtici – Simeria, componentă a Coridorului IV paneuropean“, CFR SA a predat terenurile constructorilor.

În prezent, firmele de construcţii care se ocupă de modernizarea celor aproximativ 140 km de cale ferată s-au mobilizat şi lucrează conform graficelor. Pe secţiunea Km 614 – Gurasada – Simeria (141,17 km), contractele pe cele patru loturi de lucrări s-au semnat anul trecut şi au o valoate totală de circa 7,5 miliarde lei. Oficialii CFR SA au semnat primele două contracte, în mai 2017, cu asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL pentru reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan – European, lucrări în valoare totală de circa 3,45 miliarde lei. Pentru lotul 1 km 614 – Cap Y Bârzava, contractul de modernizare are valoarea de 1,689 miliarde lei, iar pentru secţiunea Bârzava – Cap Y Ilteu valoarea lucrărilor se ridică la 1,763 miliarde lei.

„Au început lucrările pe toată lungimea celor două secţiuni, primul lot, km 614 – Cap Y Bârzava are o lungime de circa 41 km, tronsonul Bârzava – Cap Y Ilteu are o lungime de aproximativ 38 km. Este închis un fir de circulaţie pe intervale şi jumătate din fiecare staţie. Au început lucrări de terasament la peroane în staţii, și derulăm lucrări de defrişare a terasamentulului pentru noile variante de traseu. Pe primul lot, km 614 – Cap Y Bârzava, aproximativ 10% din traseu este nou, pe secţiunea Bârzava – Cap Y Ilteu, 35% din traseu se construieşte de la zero. O bună parte din traseu se mută pe partea cealaltă a râului Mureş, construim un tunel şi două poduri peste râul Mureş“, ne-a declarat un reprezentant al asocierii Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL.

Inginerii firmelor de construcţii au demarat lucrările pregătitoare pentru construcţia tunelului. „Pe partea de semnalizare, inginerii au început lucrări de proiectare, se construiesc clădiri în fiecare staţie unde sunt adăpostite echipamentele pentru centralizare electronică“, ne-a mai explicat reprezentantul asocierii Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems. România SRL.

 

Centralizare electronică pe linia Ilia-Lugoj

În urmă cu aproximativ două săptămâni, oficialii CFR SA au recepţionat lucrările de modernizare a instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie Ilia-Lugoj, tronson în lungime de aproximativ 72 km. Lucrările au fost executate de firma Thales, valoarea totală a acestui contract fiind de 55,4 milioane fără TVA, din care 47,1 milioane lei reprezintă sprijinul financiar nerambursabil acordat de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Sectorial „Transport” 2007-2013, restul sumei fiind asigurată de la buget.
Lucrările au constat în execuţia lucrărilor de modernizare a instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie Ilia – Lugoj. Durata de proiectare şi execuţie a lucrărilor a fost de 24 luni, începând cu data emiterii ordinului de începere a lucrărilor la care se adaugă 24 luni perioada de notificare a defectelor de la recepţia la terminarea lucrărilor.

 

Te-ar putea interesa și: