România deschide un nou tronson pe autostrada (A1) de la București la Curtea de Argeș

România face un pas important în modernizarea infrastructurii rutiere, odată cu deschiderea unui nou tronson de 14,65 kilometri din Autostrada A1, între Pitești și Curtea de Argeș. Finalizate cu aproape trei luni înainte de termen, lucrările marchează o etapă esențială în conectarea sudului țării cu centrul și vestul Europei.

Autostrada A1 se extinde: 14,65 kilometri noi, deschiși circulației în această săptămână

România marchează o reușită importantă în domeniul infrastructurii rutiere: ultimii 14,65 kilometri ai secțiunii Pitești – Curtea de Argeș, parte a Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1), vor fi deschiși traficului în următoarele zile. Lucrările, realizate de compania italiană WeBuild, sunt finalizate cu aproape trei luni înainte de termenul contractual – 31 august 2025.

Deschiderea tronsonului este așteptată până la sfârșitul acestei săptămâni, potrivit informațiilor transmise de Economedia, care citează surse apropiate proiectului. Momentul este cu atât mai semnificativ cu cât această secțiune închide complet legătura rutieră modernizată dintre Pitești și Curtea de Argeș, pe o distanță totală de 30,35 km.

De la București până la Curtea de Argeș pe autostradă

Odată cu inaugurarea completă a secțiunii 5, șoferii vor putea parcurge distanța dintre București și Curtea de Argeș aproape exclusiv pe autostradă, pe un traseu de aproximativ 140 km. În mod concret, deschiderea acestui tronson reduce semnificativ timpul de deplasare și preia o parte importantă din traficul care sufoca DN7 – una dintre cele mai tranzitate și congestionate artere naționale.

Primii 15,7 kilometri din Secțiunea 5, între Bascov și nodul rutier Băiculești, au fost deschiși încă din 2023. Cu finalizarea celor 14,65 km rămași, legătura rutieră devine complet funcțională – o premieră pentru această zonă a țării.

Promisiuni respectate și lucrări finalizate în avans

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța încă din luna aprilie finalizarea lucrărilor pentru luna mai, într-un mesaj video publicat pe platforma TikTok:
„În luna mai circulăm și de la Curtea de Argeș la Pitești pe A1!”

Sorin Grindeanu
SURSA FOTO: Dreamstime

La rândul său, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, declara că lucrările se află în faza finală și că deschiderea circulației va avea loc în scurt timp. Această mobilizare exemplară a dus la respectarea estimărilor inițiale și chiar la predarea lucrării înainte de termen.

Autostrada Sibiu – Pitești este un proiect strategic, cu provocări majore

Autostrada Sibiu – Pitești este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură ale României. Parte a coridorului pan-european de transport (TEN-T), autostrada are rolul de a conecta sudul țării cu centrul și vestul Europei, fiind prima autostradă care traversează Munții Carpați.

Proiectul este împărțit în cinci secțiuni, fiecare având propriul grad de dificultate. Până acum, singura porțiune complet finalizată și funcțională era cea dintre Sibiu și Boița, realizată de compania Porr. Aceeași firmă execută în prezent și lucrările de pe Secțiunea 4 (Tigveni – Curtea de Argeș), acolo unde se construiește primul tunel veritabil de autostradă din România.

Secțiunea dintre Boița și Cornetu este realizată de consorțiul turc Mapa – Cengiz, iar restul secțiunilor – 3 și 5 – sunt în sarcina companiei WeBuild.

Un semnal pozitiv pentru marile proiecte de infrastructură

Finalizarea înainte de termen a secțiunii Pitești – Curtea de Argeș este un semnal încurajator într-un context în care, de prea multe ori, marile proiecte de infrastructură sunt sinonime cu întârzieri și depășiri de buget. Succesul acestui tronson arată că, atunci când există o colaborare eficientă între autorități și constructori, progresul este posibil.

Mai mult decât un drum, Autostrada A1 devine coloana vertebrală a unei noi conexiuni economice și logistice între sudul și centrul țării – un pas esențial în direcția unei Românii mai bine conectate.