"Reabilitarea căilor ferate este o problemă foarte mare, dar nu singura a transportului feroviar. De multe ori am zis că infrastructura, calea de rulare este problema transportului feroviar. Ne dăm seama însă când avem două căi ferate reabilitate că trecem la un alt nivel, la problema materialului rulant. Deja trebuie să anticipăm următorii paşi, lucru pe care Master Planul l-a făcut. Vorbim de reabilitarea a 4.000 de km de cale ferată, ceea ce este foarte mult, dacă privim în urmă, dar nu este însă suficient", a afirmat Dobre.

Potrivit acestuia, Comisia Europeană a precizat recent – pentru prima dată – că nu mai are niciun comentariu de făcut referitor la Master Planul de Transport, document care se află în prezent la Bruxelles.

'Au mai fost nişte clarificări pe care le-am făcut în şedinţa tehnică din 1 iulie. Pentru prima dată, Comisia Europeană a spus că nu mai are niciun comentariu referitor la Master Plan. În fond nu va fi o aprobare a Master Planului, CE va spune că nu mai are nicio observaţie, deci că suntem eligibili pentru fondurile pentru aceste proiecte. Documentul se află la Bruxelles, este în forma agreată cu Comisia Europeană în baza tuturor întâlnirilor. Vorbim de un document de 1.400 de pagini, destul de greoi şi la propriu şi la figurat", a mai spus oficialul din Ministerul Transporturilor.

Ministerul Transporturilor a transmis Comisiei Europene varianta revizuită a Master Planului General de Transport cu observaţiile şi comentariile integrate, în prezent la autorităţile europene aflându-se forma acceptată a documentului, care prevede proiecte de dezvoltare în valoare totală de 43,5 miliarde de euro pentru toate sectoarele de transport.

Conform documentului strategic pentru dezvoltarea infrastructurii şi serviciilor de transport în România pe perioada 2015 – 2030, se vor construi peste 1.200 de kilometri de autostradă, 1.900 de kilometri de drum expres, drumuri Transregio şi Transeuro, cât şi Variante Ocolitoare, valoarea estimată a proiectelor de dezvoltare a infrastructurii rutiere fiind de peste 26 miliarde de euro. Pentru proiectele de autostrăzi au fost calculaţi 13,254 miliarde de euro.

Pentru sectorul feroviar este prevăzută modernizarea a peste 4.000 de kilometri de cale ferată, achiziţia de material rulant nou şi introducerea de servicii feroviare pentru creşterea atractivităţii acestui sector, proiecte ce se ridică la aproximativ 14 miliarde de euro. Pentru proiectele de reabilitare a liniilor de cale ferată au fost estimaţi 10,073 miliarde de euro, iar cele de electrificare 1,122 miliarde de euro.

Pentru sectorul naval au fost identificate proiecte de îmbunătăţire a navigaţiei pe Dunăre şi pe canalele navigabile pe o lungime de 670 de kilometri şi modernizarea infrastructurii portuare pentru 32 de porturi. Valoarea totală a investiţiilor pentru acest sector se ridică la 2 miliarde de euro.

Pentru sectoarele aerian şi multimodal au fost identificate 15 aeroporturi care vor beneficia de proiecte de modernizare şi creşterea capacităţii aeroportuare, respectiv dezvoltarea a 11 terminale multimodale amplasate în ariile de conectivitate şi potenţial economic ridicat, cu o valoare estimată de 1,6 miliarde de euro.

SURSA: Agerpres