Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

HI-TECH

Rezultat SURPRINZĂTOR: Un nou test arată ce emisii au cu adevărat mașinile diesel moderne

Autor: | | 1 Comentarii | 40677 Vizualizari

Valul de acuze și măsuri ale autorităților europene împotriva mașinilor cu motoare diesel a redus drastic vânzările de astfel de vehicule, însă un studiu dat publicității astăzi de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile dezvăluie un rezultat surprinzător pentru mulți.

Noile date publicate astăzi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) oferă dovezi clare că autovehiculele diesel de ultima generaţie au emisii mult mai scăzute pe şosea decât cele insinuate de unele autorităţi şi grupuri de interese. Valorile au fost măsurate în condiţii de conducere reală de către diferite autorităţi naţionale de omologare. Prin urmare, datele nu aparţin unor producători astfel încât eventualele suspiciuni privind modul de testare sunt nefondate.

Aproximativ 270 de tipuri noi de autovehicule diesel, omologate conform celui mai recent standard Euro 6d-TEMP, au fost introduse pe piaţa europeană în ultimul an. Noile date arată că toate aceste autovehicule cu motor diesel au emisii cu mult sub pragul de oxizi de azot (NOx) stipulat pentru testele conform condiţiilor reale de conducere (RDE), care se aplică tuturor tipurilor de autovehicule noi începând din septembrie 2017. Mai mult, cele mai multe dintre aceste vehicule sunt sub pragul mai strict al NOx, care va fi obligatoriu începând cu ianuarie 2020.

RDE măsoară poluanţii cheie, cum ar fi NOx şi particulele, emis de maşini în timp ce sunt conduse pe drumurile publice într-o gamă largă de condiţii. Prin urmare, RDE garantează că nivelurile de emisii poluante măsurate în timpul testului de laborator (WLTP) sunt confirmate pe şosea şi că pragurile legale nu sunt depăşite în timpul conducerii de zi cu zi.

Erik Jonnaert, secretarul general al ACEA, consideră că „aceste noi date demonstrează că automobilele moderne, susţinute de politicile de reînnoire a flotei şi combinate cu propulsia alternativă, vor juca un rol important în a ajuta oraşele să respecte obiectivele privind calitatea aerului. În paralel, vehiculele diesel vor continua să rămână importante pentru reducerea emisiilor de CO2 pe termen scurt şi mediu, chiar dacă toţi producătorii îşi extind oferta de autovehicule încărcate electric. Producătorii auto au făcut investiţii importante pentru a furniza rapid aceste motoare cu emisii de NOx mult sub valorile impuse. Este important să oprim demonizarea tehnologiei diesel în ansamblu. În schimb, trebuie să facem diferenţa între vechea flotă diesel şi cea mai recentă generaţie de vehicule”.

Constatările ACEA sunt susţinute şi de terţi. ADAC a efectuat recent o testare independentă pe şosele a vehiculelor diesel compatibile cu normele RDE şi a constatat că dieselurile moderne emit cu 85% mai puţin NOx decât automobilele Euro 5, concluzionând că cele mai recente dieseluri sunt „foarte curate".

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.