Din numărul total de 3.750 de noi avioane, aproximativ 76% vor fi avioane monoculoar de genul Boeing 737 şi Airbus A320, a apreciat vicepreşedintele de vânzări pentru Asia-Pacific şi India de la Boeing, Dinesh Keskar. Potrivit acestuia, cererea pentru noi avioane în Asia de Sud-Est va fi stimulată de companiile low-cost şi de creşterea înregistrată de pieţe precum Indonezia, Myanmar şi Vietnam. 

Traficul de pasageri în Asia de Sud-Est a crescut cu peste 9% începând din 2010, iar Dinesh Keskar estimează că în următorii 20 de ani traficul aerian în interiorul regiunii Asia de Sud-Est va creşte cu 7,7%. 'Piaţa totală şi numărul de persoane care călătoresc cu avionul este în continuare foarte scăzut', a adăugat Dinesh Keskar. 

Pe ansamblu, regiunea Asia-Pacific va absorbi 14.550 de avioane, adică mai mult de o treime din cele 39.050 de avioane de care va fi nevoie la nivel global în următorii 20 de ani, potrivit estimărilor Boeing. 

Cu toate acestea, directorul Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA), Tony Tyler, a avertizat că numărul record de avioane comandate de companiile aeriene ambiţioase din Asia de Sud-Est ar putea fi în pericol într-un climat de competiţie intensă, profitabilitate scăzută şi turbulenţe pe pieţele financiare. 

O serie de companii low-cost care în prezent înregistrează creşteri rapide, precum Lion Air (Indoenzia), AirAsia (Malaezia) şi IndiGo (India), au comandat sute de avioane Airbus şi Boeing în ultimul deceniu în încercarea de a-şi asigura o cotă cât mai mare din piaţă. AGERPRES