"Guvernul chinez a spus recent că nu se pot creşte capacităţile sau instala (noi uzine) în China fără a se aduce anumite inovaţii", a explicat Ghosn în cadrul unei conferinţe a analiştilor, cu ocazia publicării rezultatelor anuale ale grupului.

"Ştim că trebuie să ducem maşina electrică în China", a precizat el, adăugând că acest lucru se poate face sub marca Renault sau sub o altă marcă.

Conform presei chineze, Renault şi-ar putea deschide centrul în oraşul Wuhan, unde chinezii de la Dongfeng deţin o uzină. Dongfeng cooperează deja cu japonezii de la Nissan, parteneri ai Renault. Constructorii străini sunt obligaţi să lucreze cu un grup chinez pentru a produce în China.

Directorul comercial al constructorului francez, Jerome Stoll, a declarat luna trecută că speră ca un acord să fie încheiat în acest an şi ca grupul să poată înceapă producţia de maşini în 2014.

Prezenţa Renault pe prima piaţă auto din lume este pentru moment extrem de scăzută, cu puţin peste 24.000 de maşini vândute anul trecut, în special modelul 4X4 Koleos. Grupul este pe cale de a-şi extinde reţeaua de concesionari, care numără 80 de puncte de vânzare.

Profitul net al Renault, al doilea producător auto din lume, a scăzut în 2011 la 2,1 miliarde de euro, faţă de 3,4 miliarde de euro în 2010, când câştigurile grupului au fost majorate de vânzarea acţiunilor deţinute la Volvo.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Renault a lansat până în prezent şapte modele sub marca Dacia, respectiv Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia VAN, Dacia Logan Pick-Up, Dacia Sandero, Dacia Sandero Stepway şi Dacia Duster.
SURSA: Agerpres