Surse sub protecția anonimatului au vorbit într-un interviu acordat pentru Reuters, despre o serie de schimbări care ar putea veni în sectorul auto.

Mai exact, potrivit surselor citate, directorul general al Renault, Luca de Meo, vrea să pună în practică planul său de a crea divizii separate pentru vehiculele electrice (EV) şi pentru vehiculele cu motoare cu combustie internă (ICE).

Decizia acestuia ar veni în contextul potenţialelor incertitudini costisitoare privind interesele sale în Rusia, spun sursele citate. Amintim și faptul că în luna februarie, cu doar câteva zile înainte ca Rusia să invadeze Ucraina, în încercarea de a ţine pasul cu rivale ca Tesla şi Volkswagen, producătorul auto francez a prezentat prima schimbare de strategie, anunţând că planul de redresare este în avans faţă de calendarul programat.

Urmările războiului din Ucraina

Pe de altă parte, o evaluare internă a progreselor va fi făcută în trei luni, susţin sursele.

„În pofida problemelor din Rusia, Luca de Meo vrea să se mişte rapid în vederea creării celor două entităţi”, au spus acestea. Câteva grupuri lucrează în mod activ la crearea celor două structuri legale separate, care au numele de cod „Ampere” pentru vehiculele electrice şi „Horse” pentru vehiculele cu motoare cu combustie internă, au anunţat sursele.

Până la momentul actual însă, reprezentanții Renault nu au vrut să comenteze aceste afirmații, fiind contactați de Reuters.

Trebuie menționat faptul că, la momentul actual, cele mai bine vândute modele electrice ale grupului Renault sunt Dacia Spring şi Renault Zoe.

De ce s-a schimbat strategia?

Referitor la schimbarea de strategia de la Renault, aceasta nu este una întâmplătoare și vine într-un moment în care compania se confruntă cu o criză generată de afacerile sale din Rusia.

Amintim că în luna martie, Renault a semnalat că se va retrage de pe a doua cea mai importantă piaţă a sa, prin oprirea operaţiunilor la uzina din apropiere de Moscova şi evaluarea opţiunilor cu privire la pachetul majoritar pe care îl deţine la AvtoVaz, cel mai mare producător de automobile din Rusia.

Tot atunci, Luca de Meo a tras un semnal de alarmă. Acesta avertiza în legătură cu faptul că retragerea Renault din Rusia creează „o situaţie foarte complexă” pentru companie, afectându-i profiturile şi vânzările într-un moment în care vrea să accelereze planul de relansare.

De asemenea, Renault a informat că şi-a redus previziunile referitoare la profitul operaţional şi fluxul de numerar în 2022 şi, de asemenea, analizează o depreciere a activelor cu 2,2 miliarde de euro, ca urmare a posibilelor costuri pentru suspendarea operaţiunilor din Rusia.

Planul Renault

Trebuie menționat faptul că Renault este producătorul auto mondial cu cea mai mare expunere pe Rusia şi în consecinţă are mai mult de pierdut decât orice altă companie occidentală de pe urma plecării din această ţară. De la începutul războiului, capitalizarea de piaţă a Renault s-a redus cu aproximativ 30%.

Același surse mai spun și că Renault vrea în următoarele luni să obţină progrese în privinţa planului de scindare între motoarele electrice şi cele convenţionale, iar o evaluare a progreselor va fi făcută în iulie, în timp ce discuţiile cu sindicatele vor începe până în vară.

O reacție similară a venit și din partea Ford. Producătorul auto american a anunțat încă din luna martie că diviziile sale de vehicule electrice (EV) şi de motoare cu combustie internă (ICE) vor funcţiona ca entităţi separate, o decizie menită să extindă producţia de vehicule electrice, în încercarea de a ţine pasul cu Tesla Inc, producătorul auto cu cea mai mare capitalizare bursieră.