Renault, conglomeratul auto francez, a început anul 2023 într-o notă pozitivă, cu o creștere de 30% a veniturilor în primul trimestru. Această creștere a veniturilor a fost atribuită unei creșteri de două cifre a livrărilor de mașini și a prețurilor mai mari.

Veniturile grupului pentru primele trei luni ale anului s-au ridicat la 11,5 miliarde de euro, în creștere cu 29,9% față de aceeași perioadă a anului precedent. Renault a livrat 535.000 de mașini, ceea ce reprezintă o creștere de 14,1% față de anul trecut, după o scădere continuă de patru ani.

Cu ajutorul noii sale identități de marcă, Dacia a înregistrat o creștere de 41% a vânzărilor în Europa, ajungând la aproape 150.000 de unități vândute. În primul trimestru al acestui an, în Europa, Dacia Sandero a ocupat primul loc în topul vânzărilor cu amănuntul, în timp ce Dacia Duster și-a menținut poziția pe podiumul SUV-urilor achiziționate de clienții din retail. În plus, în primul trimestru, au fost vândute 14.500 de unități ale automobilului electric Dacia Spring, iar de la lansarea sa, acest model a adunat 110.000 de comenzi în Europa.

Per ansamblu, marca Dacia a înregistrat o cifră de vânzări de 171.789 de automobile în primele trei luni ale anului, ceea ce indică o creștere de 34,3% față de cele 127.959 de unități vândute în perioada similară a anului trecut.

„Grupul Renault îşi continuă politica comercială orientată pe valoare, prin optimizarea politicii de preţ şi a discounturilor comerciale, şi concentrarea pe cele mai profitabile canale. De asemenea, profită de pe urma primelor succese ale noii linii reînnoite cu Arkana, Megane E-TECH Electric şi Austral pentru marca Renault şi Dacia Jogger”, a declarat directorul financiar de la Renault, Thierry Pieton.

Renault și-a reafirmat obiectivele pentru acest an fiscal

În pofida circumstanțelor predominante, Renault și-a reafirmat obiectivele pentru anul fiscal 2023, inclusiv o marjă operațională minimă de 6% la nivel de grup și un flux de numerar liber de 2 miliarde de euro.

Grupul Renault este prezent la nivel mondial în peste 130 de țări și se mândrește cu o forță de muncă de peste 170.000 de angajați. În anul 2020, grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule.