'Regret privatizarea Romtelecom, dar în contextul anului 1998, când a avut loc acest proces. La nivelul acelui an era singura posibilitate de a evita dezastrul economic al acestei companii. Îmi pare rău că nu a putut să aibă un management aşa de bun, în aşa fel încât să supravieţuiască şi astăzi să avem un competitor pe piaţa de telecom care să aparţină în majoritate statului român. Ce se întâmplă acum cu Romtelecom este că se află în continuare în proces de vânzare, cel puţin în cazul participaţiei noastre. Am primit numeroase întrebări şi de la dvs. (presa – n. r.) şi rămân în picioare cele două situaţii: IDO, să mergem pe piaţă şi să vedem pe bursă ce pachet putem să vindem, sau negociere directă. Ştiţi foarte bine că IDO-ul reprezintă respectarea unor condiţii cumulative, astfel încât preţul pe care îl obţii să fie cât mai mare, cât mai bun. Negocierea directă are şi avantajele şi dezavantajele de rigoare. Trebuie să vă spun că sunt în aşteptarea unui document final din partea consultanţilor pe care în anul 2013 ministerul i-a angajat', a menţionat Cotovelea, care a participat la cea de-a cincea ediţie a conferinţei International Digital Forum 2014.

Ministrul a menţionat, totodată, că imediat ce se va primi planul strategic de acţiune va fi luată o decizie la nivelul Guvernului în privinţa Romtelecom.

'Noi, în continuare, sperăm să fim în măsură, după ce vom primi planul strategic de acţiune, să luăm o decizie la nivelului Guvernului. Opţiunile nu au fost în măsură încă să ne furnizeze ceva cu care să ne prezentăm în şedinţa de Guvern. În foarte puţin timp, acţionariatul va avea întâlniri cu specialiştii din bănci şi din echipele de consultanţi care sunt în consorţiu, astfel încât să putem să vedem care este strategia pentru sfârşitul acestui an şi cea de anul viitor. Opţiunile rămân deschise şi nu s-a schimbat nimic din politica noastră', a spus şeful MSI.

Ministerul pentru Societatea Informaţională /MSI/ a anunţat, în data de 4 martie 2014, semnarea contractului pentru asistenţă specializată în cazul privatizării Romtelecom cu reprezentanţii consorţiului format din SSIF Swiss Capital (lider de consorţiu), UBS Limited, Muşat şi Asociaţii şi BT Securities.

 

Preţul contractului este format dintr-o componentă fixă în valoare de zero lei şi o componentă variabilă reprezentând 2,085% din profitul brut obţinut din vânzarea tuturor sau a unei părţi a acţiunilor, care include toate taxele şi impozitele prevăzute de legislaţia în vigoare, inclusiv TVA. În cazul în care tranzacţia acţiunilor deţinute de statul român la Romtelecom nu se realizează, componenta variabilă a contractului nu trebuie achitată.

 

Termenul stabilit pentru realizarea serviciilor contractuale este 11 august 2014, cu precizarea că acest termen poate fi prelungit, în funcţie de circumstanţe.

 

Garanţia de bună execuţie a contractului este în cuantum de cinci milioane de lei (scrisoare de garanţie bancară de bună execuţie) şi trebuie plătită în maximum 7 zile de la data semnării contractului. Contractul expiră la data de 31 decembrie 2014, termen care poate fi scurtat sau prelungit prin acordul părţilor.

 

Romtelecom este o societate pe acţiuni oferind servicii complexe pe piaţa de comunicaţii, de la telefonie fixă la Internet, televiziune digitală, IPTV, servicii combinate de date şi voce, precum şi un program permanent controlat de Customer Care.

 

Acţionarii Romtelecom sunt Hellenic Telecommunications Organisation International, care deţine 54,01% din capitalul companiei, şi statul român, prin MSI, care deţine 45,99% din capital.

Recent, Romtelecom şi Cosmote şi-au schimbat denumirile în Telekom Romania Communications şi Telekom Romania Mobile Communications şi vor fi reprezentate comercial prin intermediul brandului Telekom România, iar produsele şi serviciile vor fi oferite sub brandul 'T'.

Romtelecom şi Cosmote România au raportat venituri anuale cumulate de peste un miliard de euro, 10 milioane de clienţi şi 9.000 de angajaţi pe piaţa locală. Prin cei doi operatori, Telekom Romania Communications şi Telekom Romania Mobile Communications, noul brand oferă servicii integrate de telecomunicaţii, astfel încât clienţii să beneficieze de servicii de voce şi date mobile 3G şi 4G, telefonie fixă tradiţională, internet de mare viteză şi televiziune pe mai multe tehnologii, inclusiv IPTV (televiziune pe internet).

 

Brandul Telekom România este prezent pe piaţa românească din 2014, după rebrandingul comun al Romtelecom şi Cosmote România. Telekom România este un brand care aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial, cu peste 142 milioane de clienţi pentru servicii mobile, 31 milioane de linii fixe şi peste 17 milioane linii broadband (la 31 decembrie 2013). Grupul oferă produse şi servicii fixe, comunicare mobilă, Internet şi IPTV pentru consumatori şi soluţii ICT pentru clienţi din mediul de business.

Deutsche Telekom este prezent în aproximativ 50 de ţări şi are circa 229.000 angajaţi la nivel mondial. Grupul a generat venituri de 60,1 miliarde euro în anul financiar 2013 – mai mult de jumătate din această valoare în afara Germaniei. AGERPRES