"Lucrările au început deja în luna martie 2012 şi vizează un tronson de 89,5 km de cale ferată dublă între oraşele Sighişoara şi Coşlariu. După finalizarea operaţiunilor de reabilitare în luna iunie a anului 2015, trenurile de călători vor putea circula cu o viteză maximă de 160 km/oră, iar cele de marfă cu o viteză de 120 km/oră. În programul de modernizare au fost selectate cele mai reprezentantive zece staţii şi halte de pe secţiunea Sighişoara-Coşlariu, inclusă în tronsonul Braşov- Simeria, parte a Coridorului de transport Paneuropean IV. Acesta este cel mai mare contract de finanţare semnat prin Programul Operaţional Sectorial Transport 2007-2013, până acum fiind deja încheiate încă 18 astfel de contracte", a declarat Relu Fenechiu.

În ceea ce priveşte paza noilor lucrări de investiţii, ministrul Transporturilor a precizat că a avut deja întâlniri cu reprezentanţii Direcţiei Juridice din cadrul ministerului, pentru a discuta despre posibilitatea modificării legislaţiei în cazul furturilor de elemente de cale ferată.

"Am avut deja discuţii cu reprezentanţii Direcţiei Juridice, pentru că dorim să modificăm legislaţia în cazul furturilor de elemente de cale ferată, astfel încât să poată fi tras la răspundere şi cel care primeşte fierul vechi. Acesta va trebui să anunţe imediat autorităţile în cazul în care primeşte componente de cale ferată sau alte obiecte din fier vechi a căror provenienţă nu poate fi justificată de persoana care le aduce", a mai spus Fenechiu.

Acesta a subliniat că fondurile alocate de la bugetul de stat în 2013 pentru investiţiile în calea ferată se ridică la suma de 240 milioane lei, însă obiectivul principal al ministerului pe care îl conduce este să atragă fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană.

Referitor la privatizarea CRF Marfă, ministrul Transporturilor a precizat că nu ia în calcul posibilitatea neprivatizării acestei structuri, în fiecare dimineaţă având întâlniri cu factorii implicaţi pentru a vedea care este stadiul procesului de privatizare. Acest demers se află până în prezent în graficul de lucru, fără să existe niciun fel de întârzieri.