"În România, constructorul nu poate să zică că îndeplineşte (standardele de noxe n.r.) pentru că trebuie să vină la autoritate să îi confirme că le îndeplineşte. Dacă ar fi venit maşini din SUA acestea ar fi trebuit să facă testul dinamic la RAR, care este obligatoriu. Acolo se remăsoară maşina. Degeaba avea trecut în acte un nivel de noxe pentru că aici s-a remăsurat. La testul dinamic asta se face, se face măsurătoarea de noxe", au precizat reprezentanţii RAR. 

Potrivit surselor citate, în SUA fiecare constructor îşi face propriile măsurători. 

"Acolo este self-certification. Fiecare constructor îşi face el, ştie ce standarde trebuie să îndeplinească. Producătorul zice că le îndeplineşte că îşi face singur măsurătorile şi când apare un control de la stat atunci se dovedeşte dacă sunt sau nu reale", au arătat sursele citate. 

În primele opt luni ale anului în curs, înmatriculările de autoturisme noi şi second-hand marca Volkswagen au ajuns la 49.486. Din acestea, 4.675 au fost maşini noi, în creştere cu 16% faţă de perioada similară din 2014, iar 44.811 unităţi au fost second-hand, potrivit statisticii Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor /DRPCIV/. 

Volkswagen, cel mai mare producător auto din lume, este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităţilor SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. Din acest motiv nivelul poluării era mai ridicat, susţine Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA). 

Reprezentanţii VW au recunoscut că au falsificate datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor şi au anunţat că ar putea fi afectate 11 milioane de vehicule vândute în întreaga lume. 

Aproximativ 482.000 de vehiculele diesel produse în perioada 2008 – 2015 sub brandurile Volkswagen şi Audi includ acel software destinat să modifice nivelul emisiilor, a anunţat EPA. Amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. 

Reparaţiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii şapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat şi Audi A3. 

Oficiali din Germania şi Franţa au anunţat marţi că investigaţiile anunţate de autorităţile de reglementare din SUA, care au acuzat Volkswagen de instalarea unor sisteme electronice speciale pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, ar trebui extinse pentru a include întreaga industrie auto, transmit MarketWatch şi Reuters. 

Acţiunile Volkswagen înregistrau marţi la bursă un declin de 17,5%, la 110,20 euro, comparativ cu o scădere de 20% luni, după ce compania a anunţat provizioane de 6,5 miliarde de euro pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluării, transmit Bloomberg şi Reuters. 

Din cauza declinului acţiunilor, VW a pierdut luni aproximativ 15 miliarde de euro (16,9 miliarde de dolari) din capitalizarea de piaţă. În acest an, titlurile companiei au scăzut la bursă cu 41%. 

Publicaţia 'Tagesspiegel' a anunţat marţi, citând surse din Board-ul de supraveghere al companiei germane, că directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn, va fi demis în urma acuzaţiilor autorităţilor din SUA privind instalarea unor sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, la maşinile diesel comercializate de cel mai mare producător auto din lume, transmite Reuters. 

AGERPRES