Pentru o viata foarte scurta (1839-1881) si minata de probleme, precum alcoolismul si lipsa de bani, opera e impresionanta. Discul aparut in seria Apex are un program care ofera o impresie destul de completa asupra operei. ,,Noaptea pe muntele pustiu,,, ,,Kovancina,,, ,,Luarea Karsului,, si ,,Scherzo in si bemol major,, reprezinta momente relevante din creatia versatilului autor rus. Insa, desigur, capodopera lui Musorgski este ,,Tablouri dintr-o expozitie,,; versiunea prezenta pe CD este o combinatie din orchestratiile lui Gorceakov si Leo Funtek, care ofera destule surprize si cunoscatorilor.

Cidade de Deus

Regizorul Fernando Meirelles nu stia mai nimic despre crima organizata si traficul de droguri din cartierele marginase ale orasului Rio de Janeiro. Insa, dupa ce a citit ,,Cidade de Deus,, (,,Orasul zeilor,,), romanul lui Paolo Lins, s-a decis sa-l transforme intr-un film.
Cidade de Deus este unul dintre cele mai periculoase cartiere din Rio. Regizorul avea sa afle acest lucru pe propria-i piele cand a facut prima vizita in zona respectiva. Dupa ce a mers 30 de metri, cineva i-a infipt pistolul in spate. Din fericire, regizorul avusese inspiratia sa nu plece singur, ci insotit de un pusti care lucrase cu traficantii de droguri si care stia cum sa se poate cu ei. Impresionat si de roman si de experientele sale, Meirelles isi doreste mult sa realizeze acest film. O cunoaste pe Katia Lung care are deja experienta filmarilor in mahalalele din Rio. Numai ca nu voiau actori consacrati, ci oameni normali, din locurile respective. Au avut loc 2.000 de interviuri, au fost selectati vreo 200 de pusti. Insa nu s-a putut filma chiar in Orasul Zeilor, din cauza pericolului mereu prezent, ci in alte zone din Rio unde conditiile impuse echipei de filmare erau rezonabile: sa lucreze cat mai mult cu localnicii si, bineinteles, sa ii plateasca, sa anunte orele de sosire si de plecare. Totul s-a filmat in noua saptamani. Fara incidente.
Cidade de Deus poate fi vazut in cinematografe incepand din 18 iulie

Carlos Fuentes despre Diana

Fuentes isi incepe romanul cu promisiunea de a fi sincer: ,,Vreau sa nu tin nimic ascuns doar pentru mine. Pe mine pot sa ma ranesc oricat vreau.,, O persoana auctoriala neobisnuita, care scrie pentru cititor ca pentru un confesor, cautand absolvirea pacatelor: ,,Spun acum o poveste pentru a-i da dreptate groaznicului oracol al adevarului. Nu am stiut sa iubesc. Am fost incapabil sa iubesc.,,
Pare mai firesc atunci cand stii ca e vorba de o poveste reala cu final tragic, datata 1970. E vorba despre iubirea scriitorului si a actritei Diana Soren (,,Numele ei invoca acea ambiguitate straveche,,, a zeitei romane, totodata a noptii, dar si a metamorfozei, casta si mama cu o mie de sani), cu care s-a cunoscut, intamplator, la o petrecere de Revelion.
Carlos Fuentes, scriitor mexican care a primit, printre altele, Premiul Cervantes in 1987, este cunoscut nu doar pentru romanele si povestirile sale, ci si pentru scenarii de film, dramaturgie si eseuri.

Petrecere dance la Arad

Water & Sand Experience, eveniment cunoscut mai ales de iubitorii petrecerilor dance din Ardeal, este la a treia editie. Aceasta se va desfasura in doua sesiuni: prima in 19 iulie, iar a doua in luna august.
Prima sesiune va avea loc la Lacul Ghioroc, langa Arad, la plaja cabanei
Las Vegas. Primul nume de pe afis este cel al DJ-ului Marcus James din
Marea Britanie, care este rezident in clubul Renaissance din Nothingham – club renumit pentru ca a dat nastere compilatiilor Renaissance. Alaturi de el mai sunt invitati doi DJ din Ungaria (Snoopy si Dusan) si doi romani (Kool si Vali Barbulescu). Pentru a doua sesiune, cea din august, organizatorii asteapta confirmarea participarii unuia dintre primii zece DJ din lume. Pana nu e sigur, nu divulga insa nimic. Water & Sand Experience este un eveniment periodic de mare succes. Anul trecut, la una dintre editii, numarul participantilor a fost de nu mai putin de 1.700.

Palomino Molero

,,Cine l-a ucis pe Palomino Molero,, este un Llosa construit pe o actiune de tip policier. Protagonistul cartii, jandarmul Lituma, isi pierde placiditatea de subofiter afland despre bestialitatea cu care a fost ucis tanarul Palomino Molero si porneste ancheta cu multa simtire personala si ganduri vindicative. Desigur, actiunea se imbogateste ulterior nu doar cu alte personaje consistente, ci si cu conotatiile politice si etice caracteristice lui Llosa, pana la binecunoscuta si inconfundabila viziune poliedrica, de final, a realitatii.
Cartea este scrisa intr-un argou echivalat cu eficacitate in romaneste de Mihai Cantuniari.