Punga surpriză de la Lidl NU va apărea și în România

Lidl a lansat pungi cu „produse-surpriză” la doar 3 euro (15 lei) în unele țări din Europa. Inițiativa sa se numește „punga împotriva risipei alimentare”, dar mai este cunoscută și sub de denumirea de „punga de salvare”.

A fost implementată deja în Germania, Italia și Spania pentru a stimula vânzările de legume și fructe aproape expirate.

Totuși, nu va fi lansată și în România. Chiar dacă s-a luat în considerare această posibilitate, echipa locală a decis că ar fi mai bine să se concentreze pe ajustarea cantităților în funcție de cerințele clienților din România, care valorizează prospețimea vegetalelor.

„Am analizat această variantă pentru implementarea în România. La momentul analizei, am decis să ne concentrăm eforturile pe îmbunătățirea unor procese de business în ceea ce privește categoria legume-fructe.

Mai exact, ne-am concentrat pe procesele din magazin ce susțin disponibilitatea unor produse proaspete și cu cea mai bună calitate la raft, în cantități adaptate la nevoile de cumpărare.

Reanalizăm constant astfel de inițiative ce au impact asupra prevenției risipei alimentare și implementăm acele măsuri care ne permit să optimizăm stocurile astfel încât să reducem risipa, dar să oferim prospețimea și disponibilitatea pentru care clienții noștri ne aleg”, au declarat reprezentanții supermarketului pentru Economica.

Lidl încearcă să stopeze risipa alimentară

În schimb, clienții din Germania pot achiziționa o cutie de 5 kg de legume și fructe pentru doar 3 euro. Acestea sunt produse de calitate, potrivite pentru consum, dar pot avea aspect neestetic sau ambalaje deformate.

Conținutul și cantitatea pungilor variază în funcție de oferta zilnică de legume și fructe din fiecare magazin. Zilnic, personalul Lidl completează pungile și le așază într-un cărucior special, situat în spatele caselor de marcat.

„Prin conceptele Rette mich (Salvează-mă) și Rettertüte (punga de salvare), dorim să lucrăm împreună cu clienții noștri pentru a economisi alimente. În special în cazul fructelor și legumelor, pot apărea rapid pierderi, pe care noi le reducem prin oferirea de produse mai puțin perfecte la prețuri mult reduse.

Locul alimentelor este în farfurie și nu în coșul de gunoi. Fiecare bucată de mâncare care nu este aruncată la gunoi este un succes pentru noi, pentru mediu și pentru climă. Cu punga de salvare, creăm o altă piatră de temelie pentru strategia noastră de sustenabilitate”, a explicat Christian Härtnagel, CEO-ul Lidl Germania.

Christian Härtnagel
Christian Härtnagel (SURSA FOTO: LinkedIn)

Inițiativa Lidl se încadrează în programul „Prea bun pentru a fi irosit”, lansat în anul 2019, care oferă reduceri speciale pentru a stimula vânzarea produselor apropiate de data de expirare.

În plus, până în anul 2025, Lidl își propune să diminueze cu 30% deșeurile alimentare și deșeurile organice, în cadrul strategiei „Lidl Food Rescue”.