Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Care sunt provocările comerțului online pe timp de iarnă?

Autor: | | 0 Comentarii | 186 Vizualizari

Anul 2016 a fost pentru e-commerce în România unul extrem de bun. Estimările vânzărilor online ajung la aproape două miliarde de euro, dar această creștere a pus presiune mare și pe serviciile de curierat.

Paul Copil, fondatorul companiei QeOPS, specializată în logistică, vorbeşte despre principalele probleme pe care le întâmpină curierii, dar şi dificultăţile cu care aceste servicii se confruntă în sezonul rece. În primul rând, un factor important este starea drumurilor, mai ales în anumite regiuni din ţară. Atunci când mai multe din segmentele importante ale drumurilor naţionale sunt declarate închise, livrările vor fi cu siguranţă afectate.

Străzile secundare care nu sunt deszăpezite, lipsa locurilor de parcare necesare pentru livrarea efectivă, accesul sau traficul îngreunat, înseamnă timpi de livrare mai mari şi implicit un număr mai mic de livrări zilnic pentru fiecare curier zonal. Însă, aceste situaţii sunt excepţionale, tocmai de aceea, de cele mai multe ori, clienţii le înţeleg şi le tratează ca atare.

Aşa că, pentru o bună desfăşurare a livrărilor, este esenţial ca între magazinele online şi firmele de curierat să existe o bună colaborare. Serviciile de care clienţii beneficiază depind în mare măsură de cât de bine comunică retailerii cu firmele contractate pentru livrarea coletelor, unde este necesară predictibilitatea volumelor. De cealaltă parte, curierii trebuie să fie transparenţi în promisiunile de livrare pe care le fac. Asumarea unor comenzi care depăşesc capacităţile de livrare ale curierului pot conduce cu uşurinţă la nemulţumiri.

Două zile, timpul mediu de livrare în România

În mod normal, în condiţii de drumuri curate, când nu întâmpină intemperii ale vremii sau alte impedimente, timpul mediu de livrare nu ar trebui să depăşească 48 ore. Costurile livrărilor variază însă în funcţie de volum.

„Ca în oricare alt sector din economia liberă, totul se bazează pe cerere şi ofertă. Diferenţiatorul major al preţurilor în această piaţă sunt volumele pe care magazinul online le alocă unui curier, precum şi serviciile adăugate la livrarea standard. Nu există grad de comparaţie între costurile de livrare pentru produse mici şi costurile de livrare pentru produse mari, de volum precum piesele de mobilier, electrocasnicele, produsele din sectorul home&deco sau bricolaj”, a explicat Paul Copil. Dincolo de toate celelalte perioade din an, Black Friday s-a dovedit un motor imens de creştere a comerţului online, dar şi pentru îmbunătăţirea logisticii. În ultimii ani, firmele de curierat au investit în pregătirea personalului, flotele de maşini, modernizarea şi achiziţia de noi depozite, iar dezvoltarea şi optimizarea derulate pentru Black Friday sau Crăciun ajută şi în restul anului.

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.