Conform acordului încheiat în acest sens, grupul belgian va achiziționa 100% din acțiunile retailerului sârb în cadrul unei tranzacții în valoare totală de 932,5 milioane de euro, incluzând datorii nete de circa 300 de milioane de euro. Tranzacția este preconizată să se finalizeze în cel de-al treilea trimestru din acest an.
Potrivit lui Pierre-Olivier Beckers, CEO al Delhaize  Group, tranzacția va permite companiei să beneficieze de pe urma reluării creșterii consumului pe piețele din regiune, cele peste 800 de magazine de pe aceste piețe urmând să genereze venituri de circa 3,4 miliarde de euro.

Cu sediul central la Belgrad, Delta Maxi Group și-a început activitatea în anul 2000, iar în prezent deține o rețea formata din peste 450 de magazine. În Serbia compania operează circa 350 de supermarketuri, fiind cel mai mare retailer local. Magazinele sale funcționează sub patru formate principale, de la magazine de proximitate (sub brandurile Mini Maxi, Piccadilly Expres și Euromax), la supermarketuri (Maxi, Piccadilly și Euromax), magazine de tip discount (Tempo Express) și hipermarketuri (Tempo). Veniturile sale anuale sunt estimate în 2011 la 1,35-1,4 miliarde de euro, în timp ce EBITDA este preconizată să se situeze la 85-90 milioane de euro.

Consultanți financiari în cadrul acestei tranzacții sunt Lazard, Bank of America Merrill Lynch și Raffeisenbank, în vreme ce consultanța juridică este asigurată de CMS.

Grupul belgian Delhaize, prezent în șase țări pe trei continente, avea la finele anului trecut o rețea de 2.800 de magazine, venituri totale de 20,8 miliarde de euro și un număr de 137.000 de angajați. Compania este listată la bursele Euronext și NYSE.

Vânzările reţelei Mega Image în România s-au ridicat, în 2010, la aproximativ un miliard de lei. Potrivit reprezentanţilor companiei, rezultatul a fost datorat de noua repoziţionare a preţurilor, precum şi de expansiunea reţelei cu 21 de noi magazine. „Într-un context economic dificil, în care consumul populaţiei a scăzut, Mega Image a obţinut în România performanţe peste nivelul pieţei, înregistrând o creştere a numărului de clienţi şi o creştere a vânzărilor”, se arată într-un comunicat al companiei.

La finalul anului 2010, reţeaua Mega Image, aparţinând grupului belgian Delhaize, număra 72 de magazine. În 2010, compania a investit peste 35 de milioane de euro, bani destinaţi construcţiei noului depozit de la Popeşti Leordeni (ce urmează a fi deschis în al treilea trimestru al lui 2011) şi deschiderii de noi supermarketuri. Mega Image a anunţat deschiderea a patru noi magazine, în februarie.