Construcţia, în valoare de 115 milioane euro, va avea o înălţime de 37 de metri, astfel încât chiar şi cele mai mari nave ale liniei expres zilnice de pasageri şi marfă Hurtigruten vor putea străbate acest tunel.

Necesitatea construirii acestui tunel derivă din dificultatea parcurgerii acestei rute de-a lungul coastelor de vest şi de nord ale Norvegiei în caz de vreme neprielnică.

Săptămâna trecută, ministerul norvegian al transporturilor şi comunicaţiilor a cerut administraţiei de coastă să pregătească un studiu preliminar despre proiect ca parte a propunerii care va fi înaintată spre votare Parlamentului norvegian.

În Norvegia există peste 900 de tunele rutiere cu o lungime totală de 750 kilometri, dintre care 33 de tunele leagă unele insule de zona de coastă. Între acestea, tunelul Laerdal, cu o lungime de 24,51 kilometri, dintre localităţile Lerdal şi Aurland, situat la aproximativ 175-200 km la nord-est de Bergen este cel mai lung tunel rutier din lume. Populația Norvegiei a votat de două ori împotriva aderării la UE în cadrul unor referendumuri organizate în 1972 şi 1994.