”Rabla”, care ar fi trebuit să înceapă la ora 10:00 în data de 6 mai, a fost blocat de un val masiv de accesări, care a dus la disfuncționalități grave ale aplicației informatice.

Rabla pentru tractoare, blocaj chiar în prima zi

Florin Bănică, președintele AFM, a transmis printr-un comunicat oficial că, deși aplicația a permis înregistrarea cererilor într-un interval foarte scurt, au existat numeroase sincope și blocaje care au afectat serios funcționarea acesteia. Oficialul a precizat că în aceste condiții nu mai putea fi garantat un proces echitabil și transparent pentru toți solicitanții.

AFM promite reluarea sesiunii de depunere

Pentru a asigura corectitudinea și egalitatea de șanse în accesarea fondurilor, AFM a decis să suspende sesiunea curentă și să o reprogrameze. Instituția a anunțat că noua dată pentru depunerea cererilor va fi comunicată ulterior, după ce vor fi stabilite măsuri pentru prevenirea unor disfuncționalități similare.

Președintele AFM a subliniat că decizia de anulare a fost luată în interesul beneficiarilor, astfel încât niciunul să nu fie dezavantajat din cauza unor probleme tehnice neprevăzute. În plus, el a menționat că autoritățile vor analiza cauzele care au dus la supraîncărcarea platformei și vor încerca să le elimine înainte de reluarea sesiunii.

Solicitanții, nevoiți să mai aștepte

Programul „Rabla pentru Tractoare” este destinat agricultorilor și altor operatori economici din domeniul agricol care doresc să își modernizeze parcul de utilaje prin achiziția de tractoare noi, cu sprijin din partea statului. Interesul ridicat pentru acest program s-a reflectat în numărul mare de accesări ale platformei de înscriere încă din primele minute de la lansare.

Chiar dacă reluarea programului a fost promisă, fermierii care s-au pregătit pentru sesiunea din 6 mai sunt nevoiți acum să revină asupra planurilor lor și să aștepte o nouă oportunitate pentru a aplica. AFM a recomandat tuturor potențialilor beneficiari să urmărească anunțurile oficiale pentru a fi informați din timp asupra noii sesiuni de depunere.

AFM, bugetul alocat acestei sesiuni ar fi fost de 500 de milioane de lei

Documentele solicitate a fi încărcate în aplicaţia informatică sunt:

– cererea de finanţare;

– actul de identitate al solicitantului, valabil la momentul înscrierii în aplicaţie;

– certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, în termen de valabilitate la momentul înscrierii în aplicaţie;

– certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul, în termen de valabilitate la momentul înscrierii în aplicaţie;

– atestatul de producător, emis pe numele solicitantului, în termen de valabilitate la momentul înscrierii în aplicaţie.