Nicolas Maure, şeful Dacia,  declara anul trecut că doreşte să crească gradul de autmatizare de la 5% la 20%. “Deşi marile uzine de construcţii de automobile din ţările occidentale sunt automatizate în proporţie de până la 90%, Renault nu vrea să meargă prea repede în această direcţie în România pentru a evita un 'tsunami' în ceea ce priveşte locurile de muncă”, explica Maure.
 
Astfel a fost demarat un program de plecări voluntare în urma căruia angajaţii primesc între 10.000 şi 100.000 de lei net dacă părăsesc voluntar compania. Se vor elimina astfel între 500 şi 1.000 de locuri de muncă din cele 14.000 cât are în prezent compania.

,,Avem un plan de parcurs pe următorii cinci ani şi dorim introducerea graduală a roboţilor. Vrem să găsim compromisul corect între competitivitate, sumele investite şi numărul de angajaţi. Evident, că în funcţie de evenimente am putea accelera sau încetini planul” a declarat Nicolas Maure.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.