Segmentul de asigurări generale a generat un profit operaţional de 17,4 milioane de lei, în timp ce activităţile de asigurări de viaţă au contribuit cu restul de 3,3 milioane de lei la generarea profitului operaţional total.

Allianz-Ţiriac Asigurări a încheiat primul semestru al anului 2014 cu venituri totale din activitatea de asigurări generale şi de viaţă de 494,1 milioane de lei, înregistrând o creştere cu peste 6 procente a subscrierilor comparativ cu nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă din anul anterior (464,6 milioane lei). Afacerile companiei confirmă dinamica pozitivă consemnată în primul trimestru, când veniturile din asigurări au crescut cu 7 procente.

Pentru fiecare dintre cele două segmente de activitate – asigurări generale, respectiv asigurări de viaţă, la 30 iunie 2014, marja de solvabilitate disponibilă depăşea semnificativ nivelul marjei minime. Rata de solvabilitate se situa, la jumătatea anului curent, la 400% pentru activităţile de asigurări generale şi la 378% pentru activităţile de asigurări de viaţă.

“Reuşim să obţinem, în mod constant, rezultate pozitive, iar acest lucru este cu atât mai relevant cu cât ele vin într-un context de piaţă în care, în particular pentru asigurători, descoperim provocări la fiecare pas”, a declarat Remi Vrignaud, directorul general al Allianz-Ţiriac Asigurări.

În primele şase luni din 2014, valoarea primelor brute subscrise de Allianz-Ţiriac din activitatea de asigurări generale a fost de 441,4 milioane de lei, cu 32 de milioane lei mai mult faţă de nivelul de 409,4 milioane de lei înregistrat în acelaşi interval din 2013. Exprimate în procente, veniturile semestriale au înregistrat o dinamică pozitivă, evidenţiind o rată de creştere de aproape 8 procente la nivelul segmentului de asigurări generale.

Veniturile aferente segmentului de asigurări auto (Casco şi RCA, cumulat) s-au situat, în S1 2014, la 318,5 milioane de lei, cu 28 milioane lei mai mult faţă de nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului 2013. Creşterea de aproape 10 puncte procentuale a subscrierilor auto a fost susţinută de evoluţia pozitivă a vânzărilor de poliţe Casco. În S1 2014, subscrierile Casco au avansat la peste 209 milioane de lei, de la o valoare de 181,5 milioane de lei înregistrată în aceeaşi perioadă din 2013. În ceea ce priveşte activitatea de asigurări de răspundere civilă auto (RCA), veniturile semestriale s-au conservat, valoarea subscrierilor din perioada ianuarie-iunie a.c. fiind sensibil egală cu cea consemnată în perioada ianuarie-iunie din anul anterior: circa 109 milioane de lei.

Portofoliul de asigurări generale non-auto a avut, de asemenea, o dinamică pozitivă, veniturile semestriale de 123 milioane de lei evidenţiind o rată de creştere a subscrierilor cu 3,5 procente (plus 4,2 milioane de lei, în valoare absolută). Asigurările de sănătate, de accidente persoane şi de asistenţă pe perioada călătoriilor în străinătate au avut o contribuţie semnificativă la susţinerea acestei dinamici. Veniturile din asigurări de sănătate au crescut de peste două ori, ajungând la o valoare semestrială de peste 9 milioane de lei. Asigurările de răspundere civilă generală au înregistrat, la rândul lor, o dinamică superioară, subscrierile aferente S1 2014 ajungând la peste 17 milioane de lei (de la 14 mil. lei în S1 2013). La nivelul portofoliului de asigurări generale non-auto, ponderea cea mai ridicată, de peste 60%, continuă să fie deţinută de clasele de tip property. Acestea au generat venituri semestriale de aproximativ 77 milioane de lei. O treime din această sumă este reprezentată de primele brute subscrise pentru asigurarea locuinţelor, restul reprezentând asigurări comerciale de clădiri, bunuri şi daune la proprietăţi.

Pentru întreg portofoliul de asigurări generale, valoarea despăgubirilor plătite de Allianz-Ţiriac clienţilor (inclusiv terţi păgubiţi) pe parcursul primelor şase luni din 2014 a fost de 202 milioane lei.

Pimele brute subscrise de Allianz-Ţiriac din activitatea de asigurări de viaţă s-au situat la valoarea de 52,7 milioane lei în S1 2014, cu 2,5 milioane de lei mai puţin faţă de valoarea de 55,2 milioane lei înregistrată în acelaşi interval din 2013. În structura portofoliului de asigurări de viaţă, continuă să câştige teren produsele tradiţionale, respectiv poliţele la care componenta de risc este primordială, iar eventuala componentă de economisire operează după principiul capitalizării şi garantării unui randament investiţional minim. Astfel, poliţele tradiţionale – individuale şi de grup – au contribuit cu 56% la realizarea veniturilor de asigurări de viaţă (comparativ cu un nivel de 49%, la 30 iunie 2013, respectiv de 51% la 30 martie 2014). Restul de 44% din veniturile semestriale de asigurări de viaţă a fost generat de vânzările de poliţe cu componentă investiţională (unit-linked).

“Per total, realizările noastre semestriale sunt în grafic, ba chiar uşor peste proiecţiile stabilite la începutul anului. De aceea, suntem optimişti că 2014, care marchează cel de-al 20-lea an de activitate a Allianz-Ţiriac în România, va fi un an cu rezultate consistente atât sub aspectul veniturilor, cât şi al profitabilităţii”, a spus Remi Vrignaud.

Sursa: Agerpres