În 2015, profitul operaţional a urcat la 3,4 miliarde de euro (3,78 miliarde de dolari), în timp ce veniturile au crescut cu 25%, la 21,5 miliarde de euro,

După Audi, Porsche este al doilea mare contributor la profitul grupului Volkswagen (VW), iar anul trecut vânzările au depăşit pentru prima dată 200.000 de unităţi, pe fondul succesului înregistrat de noul SUV compact Macan. Restilizarea gamei de maşini sport 911 şi cererea solidă pentru SUV-uri vor ajuta Porsche să-şi îndeplinească, în acest an, obiectivul de a înregistra o marjă operaţională de 15%, faţă de 16% în 2015, a estimat vineri grupul german.

Porsche îşi continuă drumul spre succes şi în acest an, a afirmat directorul general al companiei, Oliver Blume.

În primele două luni din acest an, vânzările Porsche au crescut cu 14%, depăşind 35.000 de unităţi, chiar dacă cererea s-a redus în China, cea mai mare piaţă a Porsche anul trecut.

Expunerea Porsche la scandalul emisiilor este relativ redusă. În SUA, compania va rechema la service aproximativ 13.000 de SUV-uri Cayenne, echipat cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Motorul este dezvoltat de Audi.

Oliver Blume anunţa luna trecută că Porsche va investi aproximativ un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) şi va crea peste 1.000 de noi locuri de muncă la cea mai mare fabrică a companiei, din Zuffenhausen, pentru producerea modelului 'Mission E', unul dintre cele mai performante vehicule electrice pe plan global.

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 500.000 în SUA) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania. AGERPRES