Grupul farmaceutic britanic GlaxoSmithKline, prezent şi pe piaţa din România, a anunţat un avans cu 30% a profitului net aferent celui de-al treilea trimestru al anului, ca urmare a efectului pozitiv al cursului valutar asupra veniturilor.

Astfel, compania farmaceutică a realizat un câştig net de 1,34 miliarde lire sterline (2,18 miliarde dolari), de la 1,03 miliarde lire sterline în aceeaşi perioadă a anului trecut. Vânzările au crescut şi ele cu 15 procente, la  6,76 miliarde de lire, de la 5,88 miliarde de lire.

Directorul general, Andrew Witty, a încheiat peste 12 acorduri de licenţiere sau achiziţii, în ultimul an, pentru a compensa scăderea vânzărilor cauzată de concurenţa medicamentelor generice.

Witty a mai spus că vânzările de produse destinate tratării gripei porcine vor duce la creşterea veniturilor în al doilea semestru.

Lira sterlină a avut şi ea un cuvânt de spus în businessul grupului. Acasta s-a depreciat în raport cu dolarul, de la un nivel mediu de 1,89 dolari pe unitate, în trimestrul al treilea din 2008, la 1,64 dolari pe unitate în acest an, ceea ce a contribuit la creşterea vânzărilor pe piaţa americană.

Economii de 1,7 miliarde de lire

GlaxoSmithKline a anunţat, de asemenea, că aplică un plan de reorganizare pentru economisirea a 1,7 miliarde de lire pe an, până în 2011. În acest sens, în ultimii doi ani, Glaxo a concediat în jur de 10.000 de angajaţi.

În primele nouă luni, profitul net a avansat cu 11%, la 4 miliarde de lire sterline, de la 3,6 miliarde de lire în intervalul similar din anul precedent.  Vânzările s-au majorat cu 16%, la 20,3 miliarde de lire sterline, de la 17,4 miliarde de lire sterline.

În România, grupul britanic GlaxoSmithKline deţine fabrica Europharm de la Braşov. Produsele fabricate la Braşov (în număr de 55) reprezintă o parte importantă a portofoliului constituit din cele 209 al GSK România.

Cele mai multe dintre produsele fabricate la Braşov sunt vândute pe piaţa românească, dar, începând cu anul 2005, s-a iniţiat activitatea de export, către pieţe din regiunea Europei de sud-est şi din Asia. Începând cu 2006, activitatea de export include proiecte de transfer al unor produse destinate pieţelor internaţionale.

Fabrica din Braşov este parte a reţelei GMS (Global Manufacturing and Supply) a GSK, care, în prezent, include 79 de fabrici, din 37 de ţări.