Compania are datorii de circa 6,5 mil. euro şi a intrat într-un proces de restructurare, de reducere a costurilor, de îmbunătăţire a activităţii de marketing şi de extindere a reţelei de magazine proprii, concomitent cu închiderea celor neprofitabile, potrivit Casei de Insolvenţă Transilvania (CITR), administratorul judiciar al societăţii. De asemenea, compania va continua prin vânzarea bunurilor care nu sunt necesare activităţii curente.    

Data depunerii planului de reorganizare depinde de evoluţia procedurii la instanţa de judecată, respectiv de soluţionarea eventualelor contestaţii la tabelul preliminar al creanţelor.

Principala cauză pentru intrarea în insolvență a fost reprezentată de impactul crizei economice asupra activităţii societăţii. Astfel, a avut loc o scădere considerabilă a vânzărilor din cauza lipsei de lichidităţi existente pe piață, pe baza scăderii considerabile a puterii de cumpărare a populaţiei. De asemenea, la acest motiv se adaugă şi creşterea preţurilor la utilităţi, respectiv imposibilitatea recuperării unor datorii de la clienţii societăţii.

„Având în vedere că valoarea întreprinderii Ghitta nu este dată numai de activele acesteia, ci mai ales de capacitatea ei de a produce profit, rezultă cu claritate că menţinerea în stare de funcţionare a societăţii este mai productivă decât lichidarea ei”, a declarat Vasile Godîncă -Herlea, senior partner în cadrul CITR.

Lanţul alimentar Ghitta cuprinde Fermele Ghitta, cu o capacitate de 2.200 de capete pe ciclu, patru unităţile proprii de procesare a cărnii cu capacitatea de 200 tone pe zi, respectiv 28 de magazine unde compania are încheiate contracte de exclusivitate în ceea ce priveşte produsele din carne.