Producătorul de avioane și de sisteme din domeniul apărării și-a ratat obiectivele privind atât veniturile cât și profitabilitatea, dar și-a reafirmat estimările, promițând să își atingă ținta de flux de numerar liber pentru anul în curs.

La nivel global, în 2022 erau în exploatare 28.385 de avioane comerciale, din care 47,5%, adică aproape 13.500, erau Boeing, conform unui comentariu realizat de analistul eToro Bogdan Maioreanu.

Boeing continuă să aibă probleme de producție

Pentru al treilea trimestru, Boeing a raportat venituri de 18,10 miliarde de dolari, ratând estimarea analiștilor de 18,16 miliarde de dolari. Compania a raportat o pierdere ajustată pe acțiune de 3,26 dolari, mai mare decât cea de 2,95 dolari estimată anterior. În ciuda unei pierderi nete de 1,6 miliarde de dolari în al treilea trimestru, Boeing și-a menținut obiectivul de a genera un flux de numerar liber de 3 până la 5 miliarde de dolari în acest an.

Pe parcursul trimestrului, divizia de avioane comerciale a Boeing a înregistrat 398 de comenzi nete, dintre care 150 de avioane 737 MAX10 pentru Ryanair, 50 de avioane 787 pentru United Airlines și alte 39 pentru Saudi Arabian Airlines. Divizia de avioane comerciale a livrat 105 avioane în timpul trimestrului, iar portofoliul de comenzi primite include peste 5.100 de avioane evaluate la 392 miliarde de dolari. Constructorii de avioane primesc cea mai mare parte a plății atunci când predau avioanele, astfel că livrările sunt urmărite îndeaproape de investitori. Pentru 2023, până la sfârșitul lunii septembrie, Boeing a livrat 371 de avioane, în timp ce principalul său concurent, Airbus, a livrat 488.

Boeing își propunea să livreze între 400 și 450 din popularele sale avioane 737 în 2023, dar a fost nevoită să-și limiteze acest obiectiv la 375-400 de avioane după două probleme de calitate identificate la furnizorul care fabrică fuselajele. În ceea ce privește programul 737, în timpul trimestrului a fost identificată o neconformitate a furnizorului la secțiunea peretelui etanș de presiune din coada anumitor avioane de tip 737. Aceasta nu reprezintă o problemă imediată de siguranță a zborului, iar flota în funcțiune poate continua să opereze în siguranță, a menționat Boeing.

Compania are probleme în a valorifica contractele cu preț fix deja semnate

În ciuda creșterii cheltuielilor pentru apărare, Boeing are probleme în a valorifica contractele cu preț fix deja semnate. În timp ce veniturile din al treilea trimestru al diviziei de Apărare, Spațială și Securitate au fost de 5,5 miliarde de dolari, marja operațională a fost de -16,9%, din cauza unei pierderi de 482 de milioane de dolari pentru programul VC-25B – următorul avion prezidențial Air Force One – cauzată de costurile de producție estimate mai mari legate de schimbările de inginerie și de instabilitatea forței de muncă, precum și de încheierea negocierilor cu furnizorii. De asemenea, rezultatele au fost afectate de pierderi de 315 milioane de dolari la un contract de sateliți din cauza estimărilor legate de cerințele clienților, a costurilor crescute pentru îmbunătățirea constelației și îndeplinirea angajamentelor privind ciclul de viață al acestora.

Prețul acțiunilor Boeing a pierdut 2,54% ieri, ajungând la 177 dolari după anunțarea datelor financiare. Acțiunile companiei au avut un preț maxim de peste 440 de dolari în 2019 și au scăzut în timpul pandemiei la 95 de dolari. În ultimele 12 luni au atins un maxim de peste 243 de dolari și un minim de 132 de dolari. Unii investitori își reduc pozițiile în companie, la finalul trimestrului 3 numărul investitorilor care aveau acțiuni Boeing în portofoliu a scăzut cu 7%, conform raportului despre cele mai deținute acțiuni pe platforma eToro.