Probleme pentru gigantul american Tesla! Agenția germană de circulație rutieră a rechemat în service mii de mașini Tesla, motivul fiind o defecțiune de software.

60.000 de mașini Tesla Model Y și Tesla Model 3, vândute la nivel global, au probleme de software

Mai precis, agenția de circulație rutieră din Germania a indicat că vizate de această rechemare în service sunt Tesla Model Y și Tesla Model 3.

A fost depistată o defecțiune la sistemul automat de apel de urgență, care afectează 59.000 de vehicule la nivel global, notează agenția Reuters.

O eroare software a cauzat o defecțiune a sistemului eCall, care este conceput pentru a contacta automat echipele de intervenție în caz de urgență în cazul unui accident grav.

Informația a fost postată de către organismul de supraveghere KBA pe site-ul propriu.

Radiodifuzorul regional german Rundfunk Berlin-Brandenburg, care deservește regiunea în care se află fabrica germană a modelului Y și unitatea de producție a bateriilor Tesla din apropierea Berlinului, a raportat prima dată această rechemare.

Reprezentanţii KBA au transmis că această problemă afectează 59.129 de vehicule ale Tesla la nivel global. Totuşi, agenţia germană nu a oferit detalii despre numărul exact al maşinilor afectate care au fost înmatriculate în Germania.

Problema raportată în Germania se alătură unui şir lung de probleme pentru Tesla din ultima perioadă

Această defecțiune software este doar ultima problemă pentru Tesla şi directorul executiv Elon Musk.

Sâmbătă, 2 iulie, producătorul auto american a anunţat că a livrat cu 17,9% mai puține vehicule electrice în al doilea trimestru față de trimestrul precedent, în condițiile în care restricțiile COVID-19 din China au perturbat producția și lanțul de aprovizionare.

În iunie, Elon Musk se plângea că noile fabrici ale Tesla din Texas (Statele Unite) și Berlin (Germania) „pierd miliarde de dolari” în timp ce se încearcă să crească producția din cauza lipsei de baterii și a problemelor portuare din China.

Totodată, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din SUA (NHTSA) investighează în acest moment 830.000 de vehicule Tesla cu sistemul avansat de asistență a șoferului Autopilot. Acesta reprezintă un pas necesar înainte de a putea solicita o rechemare în service.