Daca ne obosim ochii pe sondajul pus la dispozitie de AGB Data Research, sondaj care arata cotele medii de piata iregistrate de principalele posturi tv i fiecare luna, vom constata ca si i anul abia icheiat, programele Pro TV au fost cele mai vizionate de telespectatorii din mediul urbanul mare (orase cu peste 200.000 de locuitori). Din sondaj lipsesc cotele de piata pe lunile ianuarie si februarie, pentru ca i martie AGB Data Research si-a extins serviciul de masurare electronica a audientei (peoplemeter) i mediul urbanul mare. Asa icit, n-am riscat sa adaugam la graficul pe cele 10 luni niste date culese prin alte metode, pentru a nu compara „merele cu perele”
Ca si i ultimii ani, Pro TV a dominat piata de televiziune din Rominia. Dar spre deosebire de toamna anului 1999, cind cota de piata a Antenei 1 se apropiase amenintator de cea a Pro TV-ului, i 2000 lupta pentru suprematie nu a parut chiar asa de apriga. (S-a iasprit i schimb concurenta dintre cele doua posturi i privinta vinzarilor de spatii publicitare.) Doar i luna martie si iulie cotele de piata au fost aproape egale: 23,9% pentru Pro TV si 23,1% pentru Antena 1 i martie, respectiv 22,3% pentru Pro TV si 21,9% pentru Antena 1 i iulie.
incepind cu septembrie, o data cu lansarea noilor grile, ne-am asteptat ca valorile cotelor de piata ale celor doua televiziuni sa mearga „umar la umar” pe parcursul lunilor de toamna. Nu s-a itimplat asa. (Spre mirarea noastra.) Se pare ca Antena 1 a icercat sa capteze prin programele difuzate interesul unui public tinar, bazindu-se pe succesul din vara al emisiunii „Totul va fi bine”. Tentativa de a cistiga un segment de telespectatori tineri s-a constituit itr-un fel de tranzitie care s-a reflectat i cota de piata. Pe de alta parte, succesul de audienta al trupei „Vacanta mare”, al emisiunilor „Steaua ta norocoasa” si „Chestiunea zilei” a contribuit la cresterea cotei de piata a postului Pro TV i toamna 2000.
Televiziunea Romina si-a mentinut o cota acceptabila pe parcursul celor zece luni. Doua luni au fost memorabile pentru TV Rominia 1: luna iunie, cind a iregistrat o cota de piata de 19,9% (datorita transmisiilor de la Euro 2000) si luna septembrie, cind a avut o cota de piata i mediul urbanul mare de 16,9% (J.O. Sydney!) O crestere evidenta a cotei de piata a iregistrat Prima TV. Cu siguranta, i acest an, Prima TV va deveni un jucator competitiv pe piata de televiziune.