Hypermarketul este prima unitate construita dintr-un viitor centru comercial a carui investitie totala se va ridica la aproape 50 milioane de dolari.
Acest centru include o galerie comerciala cu magazine si un food court, o parcare gratuita cu peste 2.000 de locuri, un magazin Do It Yourself – Bricostore, cu o suprafata de 9.000 mp., precum si un magazin Mobexpert de 7.000 mp. – ambele aflate in faza de proiect. Ocupand o suprafata de 20 hectare, centrul comercial este proiectat ca un concept evolutiv, urmand a fi extins in functie de viitoarele cerinte si asteptari ale clientilor.
Hypermarketul Carrefour se va intinde pe o arie de 30.000 mp., din care suprafata de vanzare este de 9.000 mp. Sub acelasi acoperis vor fi comercializate aproximativ 50.000 de produse, ceea ce reprezinta o oferta de trei ori mai mare decat cea existenta in prezent in oricare alt punct de vanzare din tara. Creat in 1959, grupul francez Carrefour este astazi primul distribuitor din Europa, fiind prezent in peste 29 de tari.
Anual are peste 2 miliarde de clienti, in cele peste 9.000 de magazine, dintre care 700 sunt hypermarketuri. De altfel, insusi conceptul de „hypermarket”, cu o vechime de 38 de ani, este inventat de acest grup.
In anul 2000, Carrefour a inregistrat o cifra de afaceri de 64,8 miliarde euro si un profit net de 1,05 miliarde euro. Hyparlo este o societate de retail familiala, franciza a grupului Carrefour, care detine 12 hypermarketuri in Franta si doua in Italia.

In 1999, s-a decis dezvoltarea, prin asocierea in proportie de 50/50 cu Carrefour, in cadrul societatii Hiproma, pentru deschiderea primului hypermarket in Romania.
La decizia de a investi in Romania a contat faptul ca este a doua tara din Europa Centrala ca numar de locuitori, cu numeroase orase importante, cu potential mare de dezvoltare.
Pe de alta parte, avantajul primului venit, prin infiintarea primului hypermarket, este un atu esential.
Rolul hypermarketului este discontul, care consta intr-o politica de pret redus in fiecare zi, pentru totalitatea gamelor de produse, toate acestea avand drept scop dezvoltarea puterii de cumparare a clientului roman, permitandu-i totodata sa-si faca toate cumparatuile intr-un singur loc.
Dupa deschiderea primului centru comercial in Bucuresti, societatea Hiproma planuieste extinderea cu inca doua sau trei proiecte complementare tot in Capitala.
Politica de dezvoltare vizeaza in primul rand Bucurestiul, intr-o a doua etapa intrand in calcul extinderea in celelalte orase cu peste 300.000 de locuitori.