“Aeronova face parte dintr-o familie mai mare de aparate automate, care vor îndeplini misiuni variate pentru ARCA și partenerii săi. Primul prototip este finalizat și este gata pentru teste”, se arată în sursa citată.

Conform comunicatului, după încheierea testelor, ARCA va oferi și o versiune comercială, care va fi disponibilă în România doar pentru mediul privat.

Air Strato este versiunea cea mai mare, având o anvergură de 16m și este destinată zborului stratosferic la o altitudine de 18 km. Aeronava este propulsată cu motoare electrice și are o autonomie de 7 ore, folosind numai bateriile interne și de trei zile cu panouri solare.

Aeronava poate transporta o sarcină de 30 kilograme la altitudinea menționată, echipamentul variind în funcție de misiune. Echipamentul poate fi înlocuit cu containere suplimentare de baterii pentru misiuni având o durată mai mare, se menționează în comunicat.

Cea de-a doua versiune a prototipului se află încă în construcție și va avea un tren de aterizare escamotabil și avionică îmbunătățită.

”Activitățile noastre, dar și ale partenerilor, necesită zboruri stratosferice, iar baloanele solare și cu heliu pe care le-am folosit până în prezent, deși pot zbura mai sus cu sarcini utile mai mari, sunt mai costisitoare și dependente de condițiile meteo și zonele de siguranță aeriană alocată. Air Strato poate prelua multe misiuni, mult mai ieftin. Va ușura activitatea noastră aerospațială, dar ne va și extinde foarte mult capabilitățile.”, a declarat, în comunicat, președintele ARCA Dumitru Popescu.

 

Te-ar putea interesa și: