Cititorii de presă scrisă continuă să se împuțineze, însă speranțe există atunci când în masa de scăderi apar și creșteri. Conform celui mai recent Studiu Național de Audiență, din perioada septembrie 2011 – iunie 2013, tabloidele rămân cele mai citite ziare, alături de cotidienele de sport, la rând fiind publicațiile generaliste. Vestea bună este că Evenimentul zilei a reușit să își majoreze numărul de cititori cu 2.000 față de perioada anterioară, fiind singurul cotidian cu o evoluție pozitivă.
În segmentul cotidienelor generaliste, Evenimentul zilei a ajuns la 164.000 de cititori pe ediție, în urcare de la 162.000 de cititori în perioada iulie 2011 – februarie 2013. Ziarul rămâne cu o ușoară scădere față de octombrie 2011 – noiembrie 2012, când număra 168.000 de cititori, însă trendul este de recuperare a audienței, contrar evoluției pieței.
Jurnalul Național a coborât până la 191.000 de cititori pe ediție în ultima perioadă analizată, în scădere de la 196.000 în perioada anterioară și de la 207.000 în octombrie 2011 – noiembrie 2012. Cotidianul Adevărul a pierdut cel mai mult, nu mai puțin de 10.000 la ultimul val de audiență, ajungând până la 169.000 de cititori de la 179.000 în perioada anterioară. România liberă completează clasamentul cu 63.000 de cititori în perioada iulie 2011 – februarie 2013 (în coborâre de la 70.000 în cea dinainte), iar datele pentru ultimul val de audiență nu sunt disponibile.
Capital rămâne lider pe segmentul său
Săptămânalul economic Capital a rămas lider de audiență pe segmentul publicaţiilor economice și după ultimul val, cu un total de 95.000 de cititori. Este urmat de cotidianul Ziarul Financiar, care a coborât cu 5%, pentru a ajunge la 82.000 de cititori.
O coborâre mult mai accentuată a înregistrat revista Forbes, de 18%,  care mai are 42.000 de cititori, faţă de 51.000 în perioada iulie 2011 – februarie 2013. Şi revista Business Magazin (din grupul Publimedia) și-a văzut audiența diminuată cu 10% în ultima perioadă analizată, ajungând la 35.000 de cititori, de la 39.999 în iulie 2011 – februarie 2013.
Tranzacţii pe piaţa revistelor
În zona revistelor glossy (de la utilitare până la fashion) a avut loc, recent, singura tranzacție importantă din piața media de anul acesta. Sanoma Hearst a decis să închidă activitățile din România, iar portofoliul de publicații a fost preluat de Bursa International. Valoarea tranzacției nu a fost făcută publică, însă este estimată la circa 2 milioane de euro, iar transferul va fi încheiat doar după ce Consiliul Concurenței își va da acordul pentru preluare. Burda România, care ajungea, conform datelor proprii, la o treime din publicul-țintă feminin din zonele urbane prin reviste precum Practic în bucătărie, Casa Lux, Ioana și Grădina mea de vis, va deveni cel mai important publisher de profil din țara noastră. Portofoliul de publicații va fi completat cu titluri precum Harper‘s Bazaar, Cosmopolitan, Marie Claire, Esquire, Men‘s Health, Auto motor și Sport și National Geographic. Principalul competitor va fi compania Ringier.
Milioane pentru tabloide
Cele mai citite ziare din România rămân cele două tabloide, Click și Libertatea. Cotidianul editat de Adevărul Holding a pierdut 33.000 de cititori la ultimul val de audiență, dar rămâne lider, cu un total de 631.000 de cititori. Libertatea, editată de compania Ringier, a scăzut doar cu 20.000 de cititori pe ediție, până la 490.000. Chiar și așa, cele două tabloide adună peste 1,1 milioane cititori pe ediție, un număr foarte mare pentru presa din țara noastră.
Nici „sportivele“ nu sunt departe ca audiențe. Gazeta Sporturilor numără 354.000 de cititori, în scădere cu 24.000 față de perioada precedentă, iar Pro Sport este citit de 308.000 persoane, după o coborâre de 8.000 față de anterioarul val. Oricum, cu un total de peste două milioane de persoane care se declară cititori zilnici de ziare, putem spune că e mai bine decât deloc.



95 de mii de cititori are revista Capital după ultimul val de audiență, cifră cu care se menține pe primul loc între publicațiile economice