În contextul unei piețe de influenceri deja mature în România, cu o vechime de peste 10 ani, cu campanii creative și evenimente dedicate, 2Performant își continuă misiunea de a contribui la industria digitală românească și lansează împreună cu IAB România primul Cod de bune practici în influencer marketing. O premieră pentru România, lansarea acestui Cod este realizată cu susținerea IAB Spania și în colaborare cu Consiliul Român pentru Publicitate, Avocatoo și Social Smarts.

Codul de bune practici în influencer marketing are obiectivul de a îmbunătăți credibilitatea, transparența și eficiența sectorului, ajutând industria publicitară să înțeleagă provocările și noutățile atunci când se planifică o campanie cu influenceri. Totodată, acesta are și o componentă de educare și autoreglementare a pieței, dar și de unificare a noțiunilor, prin identificarea diferitelor tipuri de influenceri, a platformelor sociale, a agențiilor și fluxului de lucru, a formatelor publicitare, prețurilor și legalității privind comunicarea cu ajutorul creatorilor de conținut. 

Transparența, un principiu de bază

„La nivel global, marketingul prin influenceri este un trend major, cu o industrie estimată să atingă anul acesta 10 miliarde de dolari, iar România s-a aliniat și ea repede acestor mișcări. Astfel că după o existență de mai bine de 10 ani, piața de la noi avea nevoie de un astfel de cod de bune practici. Transparența este unul dintre principiile de bază după care se ghidează 2Performant, astfel că ne-am alăturat imediat acestui demers, alături de IAB România, pentru că ne place să deschidem drumuri și vrem să contribuim la creșterea sănătoasă a acestei industrii în țara noastră. Avem nevoie de astfel de inițiative, noi credem puternic în Influencer Marketing și vrem să sprijinim domeniul pe termen lung. Codul de bune practici în Influencer Marketing va deveni un tool extrem de util pentru companiile care vor să fie active în mediul digital cu ajutorul celor care dețin comunități online și creează conținut”, spune Costin Cocioabă, Influencer Marketing Manager 2Performant.  

Conținutul acestui Cod este bazat pe expertiza membrilor Grupului de Lucru pe Influencer Marketing din cadrul IAB România și a unor experți din industria de marketing digital și se axează pe o structură inspirată din documentul similar lansat de IAB Spania în 2019, precum și pe alte materiale emise de Comisia Europeană sau de alte asociații internaționale din domeniul marketingului digital. 

„Codul de bune practici în Influencer Marketing reprezintă o acțiune de industrie, ca răspuns al nevoii de responsabilizare, profesionalizare și pentru o mai bună înțelegere a specificului acestui canal de comunicare online. Lansarea acestui Cod de bune practici pentru Influencer Marketing este un moment important pentru industria de comunicare din România, în special în acest an dominat de digital. Mulțumim tuturor celor implicați în realizarea acestui document și ne dorim ca, prin adoptarea și susținerea lui din partea tuturor actorilor implicați, tot mai multe branduri să apeleze la acest canal în mod asumat, transparent, corect și eficient”, adaugă Ioana Anescu, Director Executiv IAB România. 

O implicare activă

La rândul său, Alexandru Negrea, trainer și specialist social media în cadrul Social Smarts, adaugă: „De peste șase ani Social Smarts se implică activ și construiește proiecte educaționale în context de marketing și comunicare în social media. Mă bucur că am contribuit și la crearea acestui ghid, rolul lui fiind acela de a simplifica procesele din această nouă tactică numită influencer marketing. Le mulțumesc inițiatorilor și celorlalți parteneri pentru invitație și ajutor.” 

Codul de bune practici poate fi accesat aici: https://www.iab-romania.ro/influencer-marketing 

Conform estimărilor actuale, piața de Influencer Marketing va ajunge în 2020 la aproape 10 miliarde de dolari la nivel global. Fenomenul influencerilor a luat amploare și în România, aceștia fiind aproape nelipsiți din campaniile brand-urilor mari. 2Performant, lider al pieței de marketing afiliat din România ale cărei acțiuni urmează să intre la tranzacționare pe piața AeRo a BVB anul acesta, a lansat în 2018 Divizia de Influencers, o extindere firească a experienței deținute de companie în digital și a filosofiei sale de democratizare a marketingului. Acest marketplace facilitează colaborarea brand-urilor și agențiilor cu instagrammeri, bloggeri, vloggeri, proprietari de pagini de Facebook, site-uri sau orice alt tip de creatori de conținut. Platforma reduce cu 99% actele necesare pentru colaborările din industrie, accelerează procesul de contractare și plată, ușurează administrarea bugetelor și facilitează raportările. După setarea și derularea campaniilor de promovare, 2Performant distribuie bugetul către fiecare influencer, cu reținerea și plata taxelor aferente fiecărei forme de colaborare cu persoane fizice sau juridice. Astfel, prin Influencer Marketing și Affiliate Marketing platforma 2Performant reușește să elimine barierele de timp, de comunicare și know-how pentru companii, care pot avea acces instant la mii de specialiști în online, pregătiți să le promoveze business-ul. 

Rezultatele înregistrate în platformă de la lansarea diviziei validează necesitatea platformelor de influencer marketing pentru a susţine dezvoltarea trendului la nivel local, piața fiind în creștere. Peste 650 de creatori de conținut sunt în prezent înscriși în platforma 2Performant, de la influenceri cu câteva mii de urmăritori, până la vedete cu audiențe de milioane. O treime dintre aplicările la campanii cu branduri se fac în primele 2 ore de la lansarea acesteia în platformă, iar în ultimele 6 luni peste 100 de creatori de conținut și-au arătat intenția de colaborare în fiecare campanie derulată prin intermediul 2Performant. Platforma este pentru mulți dintre creatorii de conținut marketplace-ul pe care 2Performant l-a imaginat și care a reuşit să spargă barierele de timp şi birocraţie care întârziau startul a noi colaborări relevante între influenceri şi branduri.