„În campanie, este interpretabil, pentru că suntem între legea generală a audiovizualului şi legea electorală, care limitează bugetele pentru candidaţi şi atunci evident că o reclamă pe care o faci Primăriei o faci, indirect, primarului. În opinia mea, această campanie pe media, din acest moment din campanie, este ilegală, dar este o chestiune de interpretare. A fost sesizat CNA. În ceea ce priveşte propaganda uriaşă din pre-campanie, pentru că ea este cea care contează, noi de fapt acum ne batem cu nişte lucruri care au fost spuse oamenilor în mod repetat patru ani de zile.

Asta ar trebui să fie penalizat de către electorat la vot, pentru că în condiţiile în care tu dai 20 de milioane de lei în fiecare an pe publicitate, adică cât o jumătate de pasaj într-un mandat, trebuie să vină electoratul să te penalizeze. Şi vorbesc numai de Primăria Generală. Probabil că, dacă adunăm cele şapte primării, e dublu.

Fără îndoială, nu pe chestiuni care să fie de lăudare a măreţelor realizări ale primarului. E posibil să fie campanii punctuale, gen ‘Adoptă un câine din adăposturile municipalităţii’ sau lucruri care să rezolve probleme ale comunităţii, fără îndoială. Dar nu genul de publicitate care s-a făcut în momentul acesta”, a spus Nicuşor Dan.

Proiecte vitale pentru București

De asemenea, acesta a fost întrebat cum va armoniza punctele de vedere ale partidelor care îl susţin, în cazul în care va câştiga alegerile.

„Când eşti pe marginea prăpastiei, asta are şi avantaje, pentru că mişcările tale sunt obligatorii. Cel puţin în primii doi ani de mandat, mişcările sunt cam obligatorii. Când eşti, practic, în colaps financiar, nu poţi să ai foarte multe lucruri de făcut, decât să restructurezi, să fii foarte rapid în a atrage fondurile europene. În ceea ce priveşte Consiliul General şi proiectul politic pentru Primăria Capitalei, nu există diferenţe majore de opinie între partidele care susţin candidatura mea.

În ceea ce priveşte Guvernul, de asemenea, sunt nişte proiecte de care Bucureştiul depinde şi pe care poţi să le faci numai în colaborare cu Guvernul, care sunt eterna şosea de centură la patru benzi, metroul de suprafaţă pe infrastructura CFR şi centura verde, care trebuie să fie în afara teritoriului administrativ al Bucureştiului. Există disponibilitate, la nivelul prim-ministrului, la nivelul ministrului Fondurilor Europene, al ministrului Mediului, al ministrului Transporturilor – nu ştiu dacă toţi aceşti oameni vor fi, dar cu siguranţă că guvernul viitor va fi un guvern în jurul PNL şi există disponibilitate de a colabora pentru proiecte cruciale”, a completat acesta.

Sursă foto: INQUAM/Octav Ganea