Practic, chiar dacă românii sunt printre codaşii Europei în ceea ce priveşte tranzacţiile cu cardul la comercianţi, acum ei au acces la cea mai modernă, sigură şi convenabilă soluţie de plată, cu ajutorul unui telefon mobil.
Lansarea serviciului de plată al viitorului, de către Seamless şi Garanti Bank, este justificată de previziunile de creştere spectaculoasă a numărului de utilizatori de smartphone-uri, precum şi a expansiunii accelerate a pieţei de plăţi mobile.
Astfel, dacă la finalului anului 2012 erau 1 miliard de utilizatori de smartphone, se estimează ca doar până în 2015 numărul acestora se va dubla, la 2 miliarde, ceea ce înseamnă o creştere cu 26% anual.
Totodată, valoarea pieţei de plăţi mobile este de aşteptat să crească într-un ritm absolut exploziv între 2012-2017, cu 35% anual, până la 721 miliarde dolari, potrivit analistului Gartner.
Cum funcţionează plăţile viitorului
Pentru a putea accesa cea mai revoluţionară soluţie de plată, trebuie îndeplinite câteva condiţii – să ai un smartphone cu conexiune la internet, să ai un cont curent la Garanti şi să descarci aplicaţia SEQR de pe Google Play (pentru telefoanele cu Android) sau din Apple Store (pentru iPhone-uri).
Apoi, o dată descărcată aplicaţia şi completată identitatea utilizatorului, clientul poate cumpăra prin noul serviciu de la unul din magazinele înrolate prin trei paşi – 1. Scanare cod SEQR al casei de marcat a comerciantrului; 2. Confirmarea sumei de plată detaliată pe produse; 3. Introducerea PIN-ului pentru acceptarea tranzacţiei.
Avantajele serviciului SEQR
În primul rând, serviciul este gratuit pentru clienţi. În ceea ce priveşte comercianţii, implementarea sistemului nu presupune nici un cost şi, în plus, costul faţă de actualele soluţii de plată, cu cardul, scade cu 50%, întrucât pentru realizarea tranzacţiei rămâne un singur intermediar – Seamless – faţă de 4 intermediari la o plată cu cardul. Noua soluţie de plată este total criptată, fiind cea mai sigură soluţie din câte există.
În plus, clientul îşi poate administra consolidat toate conturile sale prin noua aplicaţie, poate primi sume de bani de la altă persoană, poate beneficia de promoţiile din magazinele înrolate şi poate vizualiza istoricul tranzacţiilor detaliat, produs cu produs, ceea ce nu se poate la plata cu cardul.
Ţinte
În urma lansării noului serviciu, cei de la Garanti se aşteaptă ca cel puţin 5.000 de clienţi să utilizeze plăţile prin SEQR până la sfârşitul anului, în cele două luni rămase, iar numărul magazinelor înrolate să ajungă la 500, de la 200 în prezent.
Totodată, reprezentanţii Seamless, se află în discuţii cu mari retaileri prezenţi în România, astfel că în mai puţin de un an se aşteaptă să aibă acceptul acestora pentru completarea soluţiilor de plată cu serviciul SEQR.