Piaţa bunurilor de lux va înregistra o scădere de 15 – 20% în primele două trimestre ale anului în curs, ajungând la 197,82 miliarde de dolari, faţă de 219,81 miliarde de dolari în perioada similară a anului trecut, potrivit unui studiu al companiei de consultanţă Bain and Co.

Cu toate acestea, piaţă globală de produse de lux se va stabiliza în a doua jumătate a anului, pentru ca la finele lui 2009 sa înregistreze o scădere totală de 10%.

„Scăderea va afecta atât companiile foarte mari, cît şi companiile mai mici”, a declarat Claudia D’Arpizio, unul dintre realizatorii studiului. „Consumatorii de bunuri de lux cheltuie mai puţin, călătoresc mai puţin şi şi-au pierdut încrederea în condiţiile actuale de pe piaţă”, a mai declarat D’Arpizio, justificând vânzările în scădere.

Potrivit studiului Bain and Co., piaţa de profil din Europa şi Japonia va scădea cu 10%, în timp ce în America va înregistra o comprimare de 15 procente. Cele trei regiuni însumează în acest moment 80% din piaţa globală de bunuri premium.

Pieţele mai mici, precum China sau Orientul Mijlociu, vor asista la creşteri a pieţei de bunuri de lux, cu 7 şi respectiv 2 procente.

În ceea ce priveşte categoriile de produse de lux, segmentul hainelor va fi cel mai afectat, cu o scădere de 15%. Ceasurile şi bijuteriile vor fi în scădere cu 12, în timp ce accesoriile şi produsele din piele vor asista la o diminuare cu 10%. Parfumurile şi cosmeticele de lux vor fi cel mai puţin afectate.

Sursa: National Jeweler