Vânzările de lubrifianţi auto pe piaţa internă s-au redus anul trecut cu peste 30% în volum, dar scăderea a fost mai mare ca valoare, ca efect al crizei economice, a declarat astăzi John Roskott, manager general al Valtec Comercial România.

Astfel, piaţa românească de lubrifianţi s-a ridicat anul trecut la 80.000-100.000 tone, cu o valoare de aproximativ 150 milioane euro. În 2010, vânzările ar putea stagna sau scădea uşor în volum, în condiţiile unei diminuări reduse în prima parte a anului şi o revenire în semestrul al doilea. Evoluţia pieţei lubrifianţilor va depinde de revenirea altor segmente economice, precum industria, transporturile sau construcţiile.

Ca valoare, piaţa a scăzut mai mult, după ce preţurile au fost reduse. „Oamenii au început să se uite după soluţii mai ieftine, spre preţuri mai scăzute, ceea ce a afectat nivelul pieţei”, a afirmat Roskott.

Compania Valtec România a devenit recent importatorul şi distribuitorul oficial al lubrifianţilor Repsol pe piaţa din România, ca urmare a încheierii unui parteneriat cu firma spaniolă, unul dintre cele mai mari grupuri petroliere integrate din lume. Victor Velazquez Lopez, director regional Repsol, divizia Lubrifianţi, a declarat că România este una dintre cele mai atractive pieţe pe acest segment, iar intrarea grupului pe piaţa românească face parte din strategia de dezvoltare în zonă.

Valtec România este o companie specializată în vânzări şi marketing cu lubrifianţi, cu o experienţă de peste 12 ani pe piaţa locală. Compania îşi propune în acest an o cifră de afaceri de nouă milioane de euro, nivel similar cu cel înregistrat în 2009.

Repsol este o companie petrolieră de produse chimice şi gaze naturale, care derulează activităţi de explorare, producţie, rafinare, distribuţie şi comercializare. În 2009, grupul a avut afaceri de 49 miliarde euro şi un profit net de 1,55 miliarde euro.