Estimarea ia în calcul numărul de smartphone-uri vândute anul trecut (care se apropie de 4 milioane de unităţi), fiecare nou telefon cumpărat generând achiziţia a cel puţin două accesorii. La acestea se adaugă şi telefoanele mobile deja existente în piaţă, care generează achiziţii suplimentare de accesorii, precum folii şi carcase de protecţie.

„Consumatorii au început să se orienteze către telefoane cu o valoare mai mare, ajutaţi de ofertele și subvențiile oferite de operatori și retaileri, precum achizițiile în rate şi la abonament. Având telefoane mai scumpe și care, acum, nu se mai diferenţiază foarte mult vizual, utilizatorii au devenit mai interesați de protejarea și personalizarea acestora.
Pe măsură ce comportamentul de consum s-a schimbat, iar utilizatorii au văzut avantajele şi utilitatea accesoriilor, s-a creat, în mod natural, un context benefic business-ului de accesorii de calitate pentru smartphone”, spune Costin Soare, director operaţional la Avenir Telecom, subsidiara locală a grupului francez Avenir Telecom SA, producător şi distribuitor al accesoriilor şi telefoanelor Energizer.

O altă tendință care oferă oportunități pe piața de accesorii este schimbarea modului de utilizare a unui smartphone, folosit tot mai mult pentru navigarea pe Internet. Acest fapt presupune şi un consum mai mare de energie și atrage cu sine nevoia de accesorii precum încărcătoare auto, baterii externe și cabluri de încărcare.

Preferinţele românilor în materie de accesorii se îndreptă, în primul rând, către carcase, huse şi folii de protecţie și huse din categoria fashion şi răspund nevoii acestora de a-şi proteja şi personaliza telefoanele. 

Următoarea nevoie a utilizatorilor de telefoane mobile are legătură cu încărcarea acestora. De aceea, încărcătoarele de maşină, cablurile de încărcare şi cele de date închid topul preferinţelor românilor în materie de accesorii pentru telefoane mobile.

Dezvoltarea pieţei de accesorii pentru telefoane mobile a fost susţinută şi de marii producători de smartphone-uri la nivel mondial care au dat o importanţă din ce în ce mai mare accesoriilor, dar şi de operatorii şi retailerii GSM care au mizat pe o strategie de preţuri mai mici în România, în comparaţie cu cele practicate în ţările din regiune.