Cea de-a doua cea mai mare piață a luxului din UE, Polonia, s-a dezvoltat cu întârziere față de restul statelor din zonă, locuitorii fiind recunoscuți pentru pornirile lor conservatoare și „dorința de a nu epata”.
Prin urmare, cu excepția mașinilor și a parfumurilor de lux, bogătașii polonezi și-au achiziționat, ani de zile, bunurile din țări cu tradiție în industria luxului. Lucrurile sunt pe cale de a se schimba, arată studiul CPP, care, oarecum surprinzător, include în categoria „piețe cu potențial maxim” și Serbia.
Potrivit realizatorilor raportului, Belgradul este unul dintre orașele central-est europene cu cea mai activă viață culturală, dar și mondenă, remarcându-se, totdată, printr-un număr mare de galerii și „concept stores” (indiferent că este vorba de modă sau lifestyle).
Potrivit CPP, Serbia va fi, în perioada următoare, una dintre principalele piețe spre care se vor orienta mai-marii luxului, chiar dacă, în momentul de față, de pildă, pe teritoriul său nu activează decât un lanț hotelier internațional de cinci stele – Hyatt.