Rezultatele financiare ale comercianților de mașini din România surprind din nou. Ca și în 2011, când  toate discuțiile pe tema vânzărilor și veniturilor din comerțul cu vehicule se purtau în jurul ideii de „dezastru“, dar profitul raportat la finalul anului arăta că situația nu este nici pe departe atât de neagră, rezultatele financiare corespunzătoare anului 2012 demonstrează că mulți dintre importatori reușesc încă să obțină bani frumoși.
În clasamentul întocmit după cifra de afaceri, primul loc este ocupat, ca și în anii trecuți, de Porsche România. Reprezentantul mărcilor Audi, Bentley, Porsche, SEAT, Skoda și Volkswagen pe piața autohtonă a înregistrat, anul trecut, afaceri de 361,2 mil. euro, în scădere de la 424,4 mil. în 2011, dar foarte aproape de valoarea din 2010 (376,9 mil. euro). Pe locul secund la acest capitol se află Renault Commercial Roumanie (RCR), reprezentantul brandurilor Dacia, Renault și Nissan. Surprinzător pentru unii, în acest caz asistăm la o dublare a cifrei de afaceri, de la 146,2 mil. euro la 312,5 mil. euro, în 2012. Explicația dată de reprezentanții companiei este simplă și logică: „în anul 2011, vânzarea autoturismelor Renault și Nissan era realizată de către Renault Nissan România, iar cea a autoturismelor Dacia de către Automobile Dacia. Ulterior, Renault Nissan România a devenit Renault Commercial Roumanie (RCR), iar din 2012, RCR a preluat și vânzarea de vehicule marca Dacia“. În afara RCR, singurele companii  din Top 10 care și-au majorat cifra de afaceri au fost Mercedes-Benz România, Toyota România, Hyundai Auto România și Premium Auto, importatorul Jaguar – Land Rover.
Profituri substanțiale
Interesant este însă că, pe lângă majorări mai mult sau mai puțin explicabile ale cifrelor de afaceri, asistăm și la profituri nete importante. În Top 10 întocmit după acest indicator, doar două companii au raportat pierderi – M Car Trading, importatorul Mitsu­bishi și fosta reprezentanță Citroën, preluată între timp de Trust Motors, importatorul Peugeot. În schimb, Hyundai Auto România și Toyota România au raportat creșteri ale profitului net, iar RCR, chiar o dublare de la 3,35 mil. euro până la 7,48 milioane anul trecut. Și din acest punct de vedere, Porsche România rămâne lider cu un profit net de 23,23 mil. euro, e drept, în scădere de la 27,07 mil. euro.
Rezultatele financiare aferente anului 2012, date publicității cu câteva zile în urmă, demonstrează că afacerile cu mașini sunt încă profitabile în România.



 

Citește și:
Cel mai prost an pentru piața auto de când avem statistici
Românilor le place luxul pe roți. Cel de ocazie
(Articol preluat din revista Capital care a apărut pe 29 iulie 2013)