Nu mai puțin de 1.818 unități Audi, 2.215 unități BMW și 1.655 Mercedes-Benz au fost înmatriculate anul trecut în România. Deși divizia premium a grupului Volkswagen a înregistrat cea mai mare creștere (23%), liderul segmentului de piață rămâne BMW. Clienții români ai acestei mărci au optat în marea lor majoritate pentru modele din gama X (SUV). Chiar dacă aproape două din trei unități livrate a fost un model din această gamă (1.359 unități BMW X1, X3, X5 și X6 au ajuns în acest an la clienți, 62,88% din totalul vânzărilor), marca și-a extins prezența și către segmentul break-urilor premium cu BMW Seria 3 Touring și BMW Seria 5 Touring. În total 59 de astfel de modele au ajuns la clienți în 2012, față de numai 8 în anul precedent.
BMW X5 rămâne și în acest an cel mai de succes model al mărcii în România cu un total de 387 unități, într-o ușoară scădere (-10,83%) față de 2011 când erau vândute:434 unități. Conform reprezentanței producătorului bavarez în România, se observă însă o expansiune susținută a mărcii pe tot mai multe segmente, cu o creștere puternică în zona limuzinelor superioare unde BMW Seria 5 ocupă prima poziție în piață cu 339 unități (+18,95%).
Ce caută clienții de mașini premium
Negru, alb și gri sunt, în ordine, cele mai căutate culori. Chiar dacă românii rămân conservatori în această privință, se observă o schimbare importantă a clientului mărcii, tot mai preocupat de costurile totale de utilizare ale automobilului. Astfel, conform oficialilio BMW, finanțarea devine o temă din ce în ce mai importantă. În intervalul 2009 – 2012, numărul de automobile aparținând acestei mărci cumpărate prin leasing a crescut cu 250%. În 2012, trei din patru clienți achiziționau un automobil în leasing, față de unul din doi în 2009. Extinderea continuă a pachetului de produse BMW Financial Services a jucat un rol deosebit de important în acest sens.
Sistemul de tracțiune integrală xDrive este disponibil pe o gamă tot mai extinsă de modele, cele mai noi care au primit această tehnologie fiind BMW Seria 6 și BMW Seria 1. Aproximativ trei din patru modele BMW livrate în România sunt echipate cu această tehnologie, în timp ce peste 90% dintre opțiuni merg către un motor diesel.
În același timp, bazându-se pe o gamă nouă de produse cu calități excepționale, BMW rămâne alegerea numărul unu în ceea ce privește modelele de înaltă performanță. 8 modele M, dintre care 7 M5 au ajuns în 2012 în România. Noul propulsor de trei litri diesel cu trei turbine a deschis noua gamă de modele M Performance. Acesta oferă un maxim de 381 CP și un impresionat cuplu 750 Nm. Este inima celui mai rapid sedan diesel de serie și celui mai rapid SUV diesel de serie din lume, chiar dacă competiția are în ofertă propulsoare diesel de cilindree mai mare, cu mai mulți cilindri. De la debutul în România, la jumătatea lui 2012, au fost livrate 23 unități cu acest motor, din care 13 BMW X6, 5 BMW Seria 5 și 4 BMW X5.
A crescut de asemenea și interesul clienților pentru tehnologii avansate. O dată cu extinderea disponibilității sistemului Head-Up Display la o gamă tot mai mare de modele, inclusiv noul BMW Seria 3, acesta a intrat în opțiunea a peste 5% dintre clienți. BMW a fost primul producător de automobile care a oferit internet pe automobil în România, deja din toamna anului 2010. Unul din zece automobile sunt echipate acum deja cu o aplicație de conectare la internet și tendința este crescătoare, mai ales că sistemul este disponibil opțional pentru toată gama de modele.
Recorduri la nivel mondial
BMW trece pentru prima dată, la nivel mondial, de cota 1,5 milioane unități în urma unei creșteri de 11,6% a vânzărilor. Aceasta a permis mărcii germane să își consolideze prima poziție în segmentul premium. În anul lansării, varianta Sedan a modelului Seria 3 a ocupat deja locul întâi în segmentul limuzinelor de clasă medie (294.039 în 2012 vs. 240.278 în 2011), în timp ce, per ansamblu, BMW Seria 3 rămâne cel mai de succes model al mărcii cu un total de 406.752 automobile (2011: 384.464). În același timp, BMW Seria 1 a înregistrat un plus de 28,6% la 226.829 automobile (2011: 176.481), BMW X1 de 16,9% la 147.775 automobile (2011: 126.429), în timp ce BMW Seria 6, beneficiind de lansarea versiunilor Coupe și Gran Coupe, dar și de disponibilitatea versiunilor cu tracțiune integrală pentru prima oară în istorie, a înregistrat o creștere de 146,8% la 23.193 automobile (2011: 9.369unități)
„La nivel internațional succesul de piață asigură resursele pentru dezvoltare, BMW Group continuând planul de investiții în extinderea gamei de modele și dezvoltarea de noi tehnologii innovative. Avem o istorie de premiere care a transformat modul în care înțelegem acum lumea auto, așa cum a fost sistemului iDrive în 2001 sau lansarea programului BMW EfficientDynamics în 2007, cu câțiva ani înaintea competiției, ca să dau două exemple recente importante. Și  performanța obținută la nivel local arată că am reușit să construim o ofertă deosebit de atractivă pentru piață. Diferența a fost făcută de pachetele de finanțare BMW Financial Services, de costurile reduse de întreținere prin BMW Service Inclusive și prin eficiența remarcabilă asigurată de BMW EfficientDynamics. Împreună acestea asigură un cost de utilizare deosebit de competitiv și au făcut automobilul premium mai accesibil,“ a declarat Cristian Vlașin, sales manager BMW Group România.