O analiză JATO Dynamics privind modelele cele mai căutate de clienții europeni din fiecare clasă arată că modele precum Fiat Panda, Renault Clio, VW Golf, VW Passat sau Nissan Qashqai domină autoritar segmentele din care fac parte. În clasa mașinilor de oraș (Minicar) italienii de la Fiat fac legea. Micul Panda a fost vândut în primul semestru din acest an în nu mai puțin de 88.449 de exemplare, în timp ce poziția a doua în clasament este ocupată de fratele său mai stilat, 500, cu 85.059 de exemplare.Ultima treaptă a podiumului acestei clase este ocupată de Volkswagen up! Cu 69.171 de unități.
În clasa B (Subcompact) lider este Renault Clio cu 167.212 unități, urmat îndeaproape de Ford Fiesta (163.382 exemplare) și Volkswagen Polo (152.872 exemplare). Dacia Sandero ocupă locul 9 cu 63.088 unități. Segmentul C (Compact) este stăpânit de liderul absolut al pieței, Volkswagen Golf. Modelul german a fost comercializat în 234.040 de unități, în timpce ocupantul locului 2, Ford Focus, se află la mare distanță cu doar 132.795 de exemplare. Pe poziția a treia se clasează Opel Astra cu 104.755 de unități.
Clasa medie (Mid-sized) este dominată de Volkswagen Passat cu 89.317 unități. Pe poziția a doua se află în acest an Opel Insignia cu 39.289 de exemplare, în timp ce locul trei îi revine modelului Peugeot 508 care a fost vândut în numai 34.002 unități. În segmentul Coupe lider este Opel Astra GTC (10.320 unități), urmat de Renault Megane Coupe (8.360 unități) și Volkswagen Scirocco (6.845 unități).
Zona de piață a decapotabilelor are în vârful clasamentului două modele Volkswagen. Golf Cabrio a fost cumpărat de 9.677 de europeni, iar Beetle Cabrio de alți 7.778 clienți. Locul trei în acest segment este ocupat de micul smart ForTwo Cabrio cu 6.341 de unități. Modelul Ford B-Max asamblat exclusiv în România este liderul segmentului minivanurilor mici cu 39.801 exemplare. Acesta a devansat italianul Fiat 500L care a fost vândut în 37.304 unități, în timp ce micul Citroen C3 Picasso se află pe locul trei cu 34.754 de unități.
La minivanuri compacte lider este Renault Scenic (59.888 unități), urmat de Ford C-Max (55.677 unități) și de Volkswagen Touran (49.105 unități). Modelul Dacia Lodgy produs în Maroc se află pe locul 7 cu 22.373 unități. În clasa minivanurilor de dimensiuni mari pe primul loc se află Volkswagen Sharan cu 17.233 exemplare. Pe locul doi în acest segment se află Ford S-Max (14.622 exemplare), iar pe trei, Mercedes Vito (11.269 exemplare).
Segmentul mașinilor de transpoort persoane derivate din furgonete poziția de lider este ocupată de Volkswagen Caddy cu 23.029 unități, urmat de Citroen Berlino cu 21.114 unități și de fratele acestuia, Peugeot Partner, cu 14.666 unități. Nissan Juke este cea mai vândută mașină din segmentul SUV-urilor mici și crossoverelor cu 59.299 de exemplare. Acesta este secondat îndeaproape de modelul Dacia Duster produs la Mioveni. Mașina românească a fost achiziționată în primul semestru al acestui an de 53.329 de europeni, în timp ce Opel Mokka se mulțumește, deocamdată, cu locul trei (38.397 unități).
Clasa SUV-urilor compacte este dominată autoritar de Nissan Qashqai (118.709 exemplare). Acesta este urmat la mare distanță de Volkswagen Tiguan (76.430 exemplare) și de Kia Sportage (51.515 exemplare). Fiat Freemont este liderul segmentul SUV-urilor mari cu 11.313 unități. Modelul italian este urmat în clasament de Hyundai Santa Fe cu 6.624 de unități și de Mitsubishi Pajero care a fost vândut în 1.734 de exemplare.
În zona premium, subsegmentul Entry este condus de Audi A1. Modelul german a fost achiziționat de 51.617 europeni. Pe locul 2 în zona Entry Premium se află Mini cu 49.219 unități, în timp ce locul trei îi revine modelului Lancia Ypsilon care a ajuns în posesia a 31.505 clienți. Zona compactelor premium are drept lider modelul Audi A3 care a fost vândut 79.271 de unități. Acesta este urmat de Mercedes-Benz Clasa A (72.159 unități) și de BMW Seria 1 (72.012 unități).
Cea mai vândută berlină medie premium este BMW Seria 3 cu 99.881 de clienți. Modelul german a depășit în clasament Audi A4, achiziționat de 70.498 de europeni, și Mercedes-Benz Clasa C (56.955 unități). Clasa ”Large Premium” este dominată de BMW Seria 5 (57.226 exemplare). Pe locul 2 se află Audi A6 (43.511 exemplare), iar pe 3, Mercedes-Benz Clasa E (39.668 exemplare). În segmentul premium superior cel mai vândut model este Audi A7 (5.049 unități), urmat de BMW Seria 7 (3.283 unități) și de Audi A8 (3.115 unități).
Cu 7.803 unități vândute coupe-ul Mercedes-Benz Clasa C conduce în subsegmentul premium coupe. Aici, pe locul secund se clasează Audi A5, care a fost vândut în 6.151 de exemplare, iar pe trei se află Mercedes-Benz Clasa E Coupe cu 5.379 exemplare. Zona de piață a decapotabilelor premium este condusă de Mercedes-Benz SLK (8.025 unități), urmat de Mercedes-Benz Clasa E Cabrio (5.895 unități) și de Audi A5 Cabrio (5.699 unități).
Audi Q3 este, în acest an, cel mai căutat SUV compact premium din Europa. Modelul german a fost cumpărat de 39.099 de clienți. Acesta este urmat de două modele ale rivalului BMW, X1 (32.554 unități) și X3 (31.869 unități). În același timp, cel mai vândut SUV premium de dimensiuni mari este Mercedes-Benz Clasa M, cu 15.050 de exemplare, urmat de Porsche Cayenne, cu 9.056 exemplare și de BMW X5 cu 8.523 de exemplare.
În clasa mașinilor de lux și sport – sau exotice, cum le place celor de la JATO să le numească – lider este Bentley Continental. Acest vehicul a fost cumpărat în primele șase luni din acest an de 976 de europeni fiind urmat în clasament de Ferrari 458, cu 852 de clienți și de Audi R8 (710 unități).